مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از تمرکز فعالیتهای فرهنگی این سازمان در خصوص رفع مشکلات و مسائل ویژه شهرنشینی به ویژه در رابطه با حاشیه نشینی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 05 July 2015
به گزارش خبرنگار ما و به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین آذرنیا ضمن بیان این مطلب گفت: جهان به سرعت در حال گسترش زندگی شهری است و سرعت رشد شهرنشينی در کشورهای در حال توسعه، بيشتر از کشورهای توسعه يافته است؛ به همین علت در ايران نيز شهرنشينی با روندی سريع و شتابان همراه بوده و اين رشد شتابان، مسائل و مشکلات زيادی برای شهرهای بزرگ ايران از جمله شهر تبريز به دنبال داشته است.

به گفته وی، مسائل خاص شهرنشینی که پس از توسعه شهرها و افزایش جمعیت شهری پدید آمده است نیازمند بررسی و شناخت همه جانبه بوده و لازم است قبل از تبدیل شدن آنها به معضلات همه گیر، تدابیر اساسی و کاربردی در موردشان اندیشیده شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از عزم این سازمان برای پرداخت به این مسائل و به ویژه مسائل مرتبط با حاشیه نشینی در مدت برگزاری هشتمین جشنواره تابستانی تبریز خبر داد و افزود: توجه به مسائل و مشکلات شهری اقدامی است که باید به شکل مستمر در سطح شهر و در میان اقشار مختلف اتفاق بیافتد و به همین جهت از مضامین مرتبط با مشکلات شهری و شهرنشینی در برنامه های مختلف بهره خواهیم گرفت.

آذرنیا به برنامه ریزی های بلند مدت برای رفع و کاهش مشکلات شهری اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای کنترل مشکلات و معضلات زندگی شهری و شهرنشینی امروز، آموزش شهروندان و توانمند سازی آنان در مواجهه با این مسائل است و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز عزم خود را برای ورود به این مقوله جزم نموده است.

وی تصریح کرد: برنامه های فرهنگی توانایی انتقال مفاهیم ارزشمند مختلف به لایه های مختلف اجتماع را دارند و به همین جهت باید از پتانسیل نیروهای فرهنگی در جهت کاهش آسیب های ناشی از این رشد شهری و به خصوص مسائل مرتبط با حاشیه نشینی بهره بگیریم.

آذرنیا ابراز امیدواری نمود اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی سازمان در قالب هشتمین جشنواره تابستانی تبریز فرصت مناسبی برای آموزش شهروندان در خصوص مشکلات شهری و نقش مردم در ایجاد جامعه ای سالم و رو به توسعه فراهم آورد.

گفتنی است برنامه های هشتمین جشنواره تابستانی تبریز در نقاط مختلف شهر برای طیف های مختلف شهروندان تا پایان فصل تابستان اجرا خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار