تابناک: رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان با اشاره به عضویت 12 هزار نفر در این سازمان افزود: رسالت اصلی ما ایجاد فضای علمی و کاربردی کردن جدیدترین علوم کشاورزی است.
کد خبر: ۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان اصفهان، مهندس تقی پور با اشاره به پیشرفت روز افزون دانش کشاورزی در جهان، افزود: وظیفه سازمان نظام مهندسی، نظام مندی و علمی ساختن فرآیند کشاورزی و فعالیت های مرتبط با آن است.

وی افزود: در سال جاری 62 هزار نفر ساعت آموزش برگزار شد و از نقاط قوت سازمان حضور 136 شرکت فعال خدمات کشاورزی و 281 شرکت خدمات فضای سبز است.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر فعالیت های این سازمان صدور بالغ بر هفت هزار پروانه مرتبط با وظایف سازمان می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز با تشکر از خدمات سازمان نظام مهندسی کشاورزی بر ظرفیت های بی شمار این سازمان اشاره کرد و گفت: پایه و اساس دانش بشری آشنایی با حداقل های علوم کشاورزی است و رسالت سازمان در سه بخش ملی و استانی و فردی تبیین شده است.

یاحی افزود: با توجه به جایگاه اصفهان در کشور، این استان باید در سطح ملی همچون سایر عرصه ها سرآمد باشد و سهم سازمان در سند چشم انداز ایران 1404 و نیز برنامه ششم توسعه مشخص و تعریف شود.

وی با تاکید بر کنترل آلودگی ها از جمله آلودگی پساب هایی که بعضا در کشاورزی استفاده می شود و جلوگیری از آن تصریح کرد: کنترل وضعیت استفاده از سموم و مکمل های مضر، لزوم ترویج محصولات ارگانیک و فرهنگسازی برای شهروندان و راه اندازی فروشگاه های عرضه و فروش از وظایف استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی است.

وی همچنین اصلاح الگوی مصرف، همکاری با سازمان های مردم نهاد و تسهیل در انجام امور سمن های مرتبط با بحث کشاورزی را از وظایف استانی این سازمان برشمرد.

یاحی با اشاره به الگوهای اقتصاد مقاومتی، ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی فرآورده های کشاورزی به محصولات آماده مصرف را مهم خواند و گفت: ایجاد اشتغال وسیع در این حوزه و علمی تر شدن کشاورزی به سبب حذف بسیاری از هزینه ها مانند حمل و نقل و غیره سبب کمک به اقتصاد خانواده نیز می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بر استفاده بهینه از آب و سموم شیمیایی، راه اندازی حوضچه های مدرن، آمایش سرزمینی و اصلاح الگوی کشت، ارتقای وضعیت سلامت در استان و صادرات به خارج از استان و کشور تأکید کرد.

جلسه مشترک رئیس و اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و یاحی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، روز سه شنبه در استانداری اصفهان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار