معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: میلیاردها تومان هزینه احداث سدهای استان شده، اما از آنها خوب بهره‌برداری نمی‌کنیم و آب سدها سرریز می‌کند.
کد خبر: ۵۷۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 01 March 2018

به گزارش تابناک به نقل از  روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحیمی در کارگروه اقتصادی استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه در پی بارش‌های اخیر، از میانگین بلندمدت بارش‌های استان هم عبور کردیم و این امر باعث شده سدهای استان لبریز از آب باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصريح كرد: سرریز شدن سد یعنی به خوبی از آب آن برای مصارف کشاورزی، باغداری و ... استفاده نکرده‌ایم.

مهندس رحیمی با اشاره به هزینه‌های میلیاردی که برای احداث سدها و کانال‌های پایین دست آنها در کرمانشاه شده، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری خوبی از این آب برای بخش کشاورزی نمی‌شود و آب سر زمین کشاورزان مظلوم نمی‌رود.

وی بر لزوم احداث و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از شبکه‌های پایین دستی سدهای استان تاکید کرد تا باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی و درآمدزایی کشاورزان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از ظرفیت سدهای استان برای پرورش ماهی در قفس هم یاد کرد و افزود: خوشبختانه اکنون در تمام سدهایی که مصرف شرب ندارند، یا پرورش ماهی اجرا شده و یا در دست انجام است.

مهندس رحیمی سدهای زاگرس، آزادی، تنگ حمام و جامیشان را از جمله سدهایی دانست که پرورش ماهی در قفس در آنها اجرا شد.

وي بيان داشت: پرورش ماهی در قفس از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است، زیرا در هر سد برای 10 تا 30 نفر شغل ایجاد شده است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداری در این نشست از زحمات مدیرانی که برای راه‌اندازی پرورش ماهی در سدهای استان پیگیری کرده‌اند، با ارائه لوح تقدیر قدردانی كرد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار