مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان خبر داد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: در 10 ماه نخست امسال، 10 میلیون و 230 هزار دلار کالا از این منطقه صادر شد.
کد خبر: ۵۷۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی طباطبایی عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به صادرات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اظهار کرد: در 10 ماه نخست امسال، 10 میلیون و 230 هزار دلار کالا از این منطقه صادر شد، همچنین در این مدت 227 میلیون دلار از طریق منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان واردات کالا صورت گرفت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه داد: عمده واردات در این منطقه واردات خودرو است و به دلیل بسته شدن سایت ثبت سفارش، امسال آمار واردات خودرو نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد.

محمد خلیلی در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت صنعت فرش استان قم اظهار کرد: این استان یکی از قطب‌های اصلی تولید فرش است، اما با این وجود فرش قم بیشتر از طریق شهرهای دیگر صادر می‌شود، یک دلیل این مساله عدم وجود فرودگاه در قم است.

مدیرکل گمرک استان قم افزود: در گمرک طرحی در حال اجرا است تا بخشی از کالاهای تولیدی بدون ارزیابی و بدون پلمپ به مرز خروجی منتقل پیدا شود تا در روند صادرات تسریع صورت بگیرد، باید اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص این طرح به تولیدکنندگان استان قمصورت بگیرد.

سید ابراهیم صحفی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به نمایشگاه بهاره استان قم اظهار کرد: هر سال این نمایشگاه با مشارکت اتاق اصناف در استان برگزار می‌شد، نمایشگاه بهاره استان قم در سال گذشته کیفیت خوبی نداشت.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف استان قم ادامه داد: امسال فروش اصناف استان قم کاهش بسیاری داشت و آن‌ها امیدوار هستند که در آستانه عید نوروز فروش داشته باشند، اصناف استان قم مخالف برگزاری نمایشگاه فروش بهاره هستند.

سیف الله بشیری صادر کنندگاه برگزیده استان قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به مشکلات صادرکنندگان مصنوعات پلیمری اظهار کرد: در چند ماه اخیر قیمت مواد اولیه پتروشیمی رشد زیادی داشت و این مساله موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات پلیمری می‌شود، ادامه این روند موجب از دست دادن بازارهای صادراتی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار