رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از آغاز بکار عملیات اجرایی طرح بزرگ بیابان زدایی در منطقه ابوغویر شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ 28 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدعلی حسینی  اظهار داشت: شهرستان دهلران با دارا بودن حدود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی، ۶۰ درصد کل اراضی بیابانی استان ایلام را در خود جای داده است و تنها کانون بحران فرسایش بادی در استان با عنوان کانون بحرانی فرسایش بادی عین خوش، ابوغویر و حسن قندی در حوزه این شهرستان قرار دارد.

وی ادامه داد: بنابراین اجرای عملیات بیابان زدایی جزو اولویت نخست فعالیت های این اداره بوده و هر سال متناسب با اعتبارات تخصیصی، اقدامات مختلفی در این زمینه انجام می گیرد.

حسینی اظهار داشت: در سالجاری نیز منطقه ابوغویر به عنوان سایت پایلوت برای انجام اقدامات بیابان زدایی در نظر گرفته شده و برای اولین بار در سطح استان و شهرستان، عملیات مالچ پاشی پهنه های ماسه ای روان منطقه در سطح یک هزار هکتار توأم با نهالکاری ۷۰ درصد از عرصه یعنی سطح ۷۰۰ هکتار انجام می گیرد.

وی افزود: هزینه اقدامات فوق از محل اعتبارات ملی تامین و انجام می‌گیرد و تاکنون بخشی از عملیات نهالکاری در سطح ۲۰۰ هکتار اجرا شده و عملیات مالچ پاشی نیز توسط پیمانکار مربوط اخیراً آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال انجام است.

مدیر منابع طبیعی شهرستان دهلران هدف از اجرای طرح فوق را مقابله با پدیده بیابان زایی و جلوگیری از اثرات مخرب گرد و غبار و ریزگردها، تثبیت کانون های بحرانی فرسایش بادی و منشا گرد و غبار منطقه ای، احیای پوشش گیاهی مناطق بیابانی، کاهش اثرات نامطلوب بلایای طبیعی و جلوگیری از مهاجرت روستاهای مناطق بیابانی عنوان کرد./م

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار