صدرا به عنوان نخست شهر خلاق کتاب کشوردست یافت.
کد خبر: ۵۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 28 February 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: آئین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و طرح معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران، بعدازظهر سه شنبه ۸ اسفند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداران و دهیاران شهرها و روستاهای برتر این جشنواره ها در تالار وحدت در تهران برگزار شد.

در این مراسم شهر کاشان با سابقه چند هزار ساله عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران را به دست آورد و شهر جدید صدرا با سابقه حدود بیست سال به عنوان نخست شهر خلاق کتاب معرفی شد و مهندس ملک زاده شهردار صدرا لوح شهر خلاق را از دستان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد، پس از صدرا شهرهای دزفول، مهاباد و یزد هم عنوان شهرهای خلاق را از آن خود کردند.

در چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران شهرهای اوز و شیراز از استان فارس هم حضور داشتند که نتوانستند عنوانی کسب کنند و تنها در بین بیست شهر قرار گرفتند.

همچنین روستای فهلیان از توابع شهرستان ممسنی عنوان برگزیده برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور را در بین بیش از یک صد روستا به دست آورد.

 

در حاشیه این مراسم عباس ملک زاده شهردار صدرا گفت: این عنوان اتفاق بزرگی برای شهر جدید صدرا و شهرداری است تا بتواند در آینده فرهنگ کتابخوانی را در بین شهروندان بیشتر ترویج دهد.

ملک زاده افزود: شهر صدرا حتی یک کتابخانه هم ندارد اما در چند ماه گذشته با انجام برنامه های متنوع در حوزه ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مدارس، نمایشگاه کتاب، پارک ها و اماکن عمومی شهر،عقد تفاهم نامه با ادارات دولتی و سازمان های مردم نهاد توانست این عنوان را به دست آورد و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا سال آینده با ساخت و راه اندازی کتابخانه و انجام برنامه های متنوع دیگر عنوان پایتختی کتاب را به دست آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار