رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبرداد:
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت:مرزبانان ما به راه هاي خشکي اشرافيت کامل دارند لذا بر اين اساس قاچاقچيان مجبورند به سمت آب هاي آزاد ترانزيت کنند که در پي آن هستيم مسير را براي قاچاقچيان ناامن کنيم.
کد خبر: ۵۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 03 July 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،سردار علي مؤيدي با حضور در پليس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالي افزود:اولويت پليس مبارزه با موادمخدر در سال جاري تمرکز بر شرق و جنوب شرقي کشور بوده و همچنين در داخل کشور نيز برخورد جدي با خرده فروشان با هماهنگي ساير دستگاه ها و جمع آوري معتادين است که خوشبختانه تا به امروز شاهد اتفاقات خوبي در سطح کشور هستيم.

وي در ادامه با اشاره به ترانزيت موادمخدر از راه خشکي به دريا، بيان داشت: اقداماتي که جمهوري اسلامي ايران در مرز افغانستان و بخشي از مرز پاکستان داشته تأثيرات خود را به صورت دراز مدت به دنبال داشته که تا به امروز شاهد گسيل مواد مخدر از خشکي به سمت دريا هستيم.

اين مقام ارشد انتظامي يادآور شد: مرزبانان ما به راه هاي خشکي اشرافيت کامل دارند لذا بر اين اساس قاچاقچيان مجبورند به سمت آب هاي آزاد ترانزيت کنند که در پي آن هستيم تا با هماهنگي هايي که با کشورهاي منطقه به عمل آمده مسير را براي قاچاقچيان ناامن کنيم.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به برنامه هاي پليس در پيشگيري از ورود مواد مخدر از راه دريا ، خاطرنشان کرد: دريابانان نيروي انتظامي به تجهيزات کافي در دريا جهت مقابله با قاچاقچيان تجهيز شده اند و همچنين همکاري نيروي انتظامي با کشورهاي همسايه نيز بسيار مطلوب است به نحوي که اخيرا سوژه اي که داراي شبکه گسترده و بين المللي در بحث ترانزيت مواد مخدر از طريق دريا به صورت فرامنطقه اي بوده با همکاري پليس کشور امارات دستگير شد.

سردار مؤيدي همچنين اظهار داشت: تمايل پليس بيشتر به سمت کار تشکيلاتي و اطلاعاتي و همچنين تعامل لحظه اي با کشورها مي باشد که اين تعاملات تأثيرات خود را در روند مبارزه با موادمخدر خواهد داشت.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا در ادامه از کشف 135 تن مواد مخدر در سراسر کشور در سه ماهه سال جاري خبر داد و افزود: کشفيات مواد مخدر در سه ماهه ياد شده 20 تا 25 درصد افزايش داشته است.

وي در ادامه با اشاره به برنامه هاي پليس مبارزه با موادمخدر براي پيشگيري از روند رو به رشد مصرف مواد مخدر صنعتي در کشور و خراسان شمالي، گفت: با توجه به اينکه خراسان شمالي به لحاظ موقيعت جغرافيايي و مرزي در مسير ترانزيت موادمخدر مي باشد، آلودگي آن نسبت به ساير استان ها کمتر است و مواد مصرفي از نوع سنتي مي باشد و فرماندهي انتظامي خراسان شمالي و مرزباني، مسير مواد مخدر را تا حدودي با تلاش هاي مضاعف تغيير داده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار