سفیر ترکیه در آمریکا گفت آمریکا باید به حمایت از گروه تروریستی (پ. ک. ک-‌ی پ. گ) پایان دهد.
کد خبر: ۵۶۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 03 February 2018

به گزارش تابناک : سردار قلیچ گفت: همکاری با یک گروه تروریستی به بهانه مبارزه با یک گروه تروریستی دیگر، این همان کار اشتباهی است که آمریکا از مدتی پیش در سوریه انجام می‌دهد.
سفیر ترکیه در آمریکا افزود: می‌گویند، رقه را از دست (گروه وهابی صهیونیستی) داعش نجات داده ایم، اما واقعیت آنست که این شهر از دست یک گروه تروریستی نجات یافته و به چنگ یک گروه تروریستی دیگر افتاده است.
وی با تاکید بر اینکه گروه تروریستی پ. ک. ک. مشکلات زیادی برای ترکیه ایجاد کرد، گفت: ترکیه نمی‌خواهد از شمال سوریه با تهدیدی مواجه شود. قلیچ تاکید کرد، تحولات شمال سوریه بر امنیت مرز‌ها و امنیت ملی ترکیه تاثیر می‌گذارد.  «ی پ. گ» و «پ‌ی د» به صورت مستقیم دنباله گروه پ. ک. ک. به شمار می‌روند و تحت کنترل این گروه قرار دارند. فرماندهان آنان نیز از پایگاه‌های پ. ک. ک. در قندیل عراق اعزام می‌شوند. سال ۲۰۱۶ میلادی اشتون کارتر وزیر دفاع وقت آمریکا در نشستی در کنگره در پاسخ به سوال لیندسی گراهام سناتور حزب جمهوریخواه به این موضوع اذعان کرد که میان این گروه‌ها پیوند‌هایی وجود دارد.
قلیچ با بیان اینکه ارتش ترکیه دومین ارتش قدرتمند ناتو است، گفت: آمریکا می‌توانست بجای همکاری با این گروه ها، همکاری با ترکیه را انتخاب کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال درگیری نیرو‌های نظامی ترکیه و آمریکا در عملیات احتمالی ترکیه در منبج نیز گفت: ما از مدت‌ها پیش متحدیم. اطمینان دارم که کار‌ها به آن نقطه نخواهد رسید، اما برای اطمینان بیشتر آمریکا باید گام‌هایی بردارد. آمریکا باید حمایت از «پ ک. ک- پ.‌ی د» را قطع کند. این گروه تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات ترکیه است.
قلیچ با اشاره به کشته شدن شماری از غیر نظامیان در حملات اخیر پ. ک. ک. به ختای گفت: اطمینان داریم که این حملات با سلاح‌هایی صورت گرفته که آمریکا به این گروه داده است. چگونه می‌توانید تضمین کنید، سلاح‌هایی که به بهانه مبارزه با داعش در اختیار آنان قرار گرفته است علیه ترکیه، نیرو‌های نظامی و شهروندان غیرنظامی ما به کار گرفته نخواهد شد؟
قلیچ با تاکید بر اینکه مقامات آمریکایی نیز این را می‌دانند که تفاوتی میان پ. ک. ک، «ی پ. گ» و «پ‌ی د» وجود ندارد، گفت: آمریکا و ترکیه متحدان دیرین هستند و امیدوارم این مسئله را نیز حل کنند.

 

 

 

منبع : پی بی اس آمریکا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار