فرمانده انتظامی خراسان رضوی از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی سه مرکز مشاوره پلیس در حاشیه شهر مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۶۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 01 February 2018

به گزارش تابناک : سردار قادر کریمی ظهر امروز در نشست علمی پژوهشی با رئیس و مدیران عالی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: در ایام ا... دهه مبارک فجر یاد و نام امام خمینی(ره) که معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر ملت آزاده و مسلمان ایران در پیروزی شکوهمند انقلابی همیشه جاوید بود و همچنین یاد و نام شهدای دهه فجر، شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای ناجا را گرامی می‌داریم.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: خوشبختانه شالوده این نظام و انقلاب اسلامی بسیار مستحکم است و چون پرچم این نظام اسلامی منور به نور و معنویت ولایت فقیه به اهتزاز درآمده هیچ گروه و قدرت و تفکری نتوانسته خدشه‌ای به این انقلاب وارد کند.

سردار کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع آگاهی بخشی به مردم و نقش پیشگیری‌های علمی و اجتماعی از وقوع‌ آسیب‌ها و جرایم و بزه‌کاری‌ها اشاره و گفت: باید در این عرصه مسائل امنیتی را اجتماعی ببینیم و بسترهای بهره‌مندی حداکثری از استعداد و توان سرمایه‌های اجتماعی را در تولید، تحکیم و توسعه نظم و امنیت با نگاه جدی‌تری سیاستگذاری و اجرایی کنیم.

وی دانش‌بنیانی و پژوهش محوری را دو قطب حرکت رو به جلو و تحول و توسعه در نیروی انتظامی دانست و گفت: پلیس با رویکردهای اجتماعی و سیاست‌های علمی و تحقیقاتی خود گام‌های مهم و تاثیرگذاری در این عرصه برداشته و خوشبختانه به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافته است.

سردار کریمی گفت: استان خراسان رضوی به برکت وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج و مسافرت قریب به 28 میلیون زائر در سال و همچنین حاشیه بزرگ این کلان شهر، وجود اتباع خارجی و همسایگی با کشورهای بحران زده منطقه از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که باید استراتژی علمی، مطالعاتی و پژوهشی و تحقیقاتی را سرلوحه برنامه ریزی، اجرا و مدیریت وظایف و ماموریت‌های خود قرار دهیم.

وی اظهار داشت: فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی در مدیریت امنیتی و توسعه نظم و انضباط اجتماعی و ترافیکی برای حاشیه شهر مشهد برنامه ریزی‌های ویژه فرهنگی، اجتماعی و عملیاتی در نظر گرفته که مهم‌ترین آن ایجاد سه قرارگاه عملیاتی و پایگاه‌های پلیسی‌ تخصصی در حاشیه شهر مشهد است.

 سردار کریمی افزود: با افزایش حضور موثر پلیس در این مناطق، رضایتمندی شهروندان فهیم و قانون مدار را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی یکی از اقدامات موثر در عملیات اجتماعی پلیس برای پیشگیری و مقابله با‌ آسیب‌های اجتماعی را ارائه خدمات تخصصی مشاوره و مددکاری اجتماعی دانست و گفت: مرکز مشاوره آرامش پلیس استان و همچنین حضور کارشناس مجرب مشاوره در دوایر اجتماعی کلانتری‌های خراسان رضوی نتایج مثبت و ارزنده‌ای برای راهنمایی و کمک به شهروندان در حل و فصل مسائل و مشکلات مردمی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اثربخشی این فعالیت‌های اجتماعی مصصم هستیم تا سه مرکز مشاوره پلیس را در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و حمایت و پشتیبانی مراکز علمی ایجاد کنیم تا بهترین خدمت را به شهروندان که لایق و شایسته نظم و امنیت مطلوب اجتماعی هستند ارائه دهیم.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار