درسفر بابکر با' سفیرسنگال به شهرستان میبد ،راههای توسعه مناسبات اقتصادی، علمی و فرهنگی سنگال با شهرستان میبد بررسی شد .
کد خبر: ۵۵۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 28 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ فرماندار میبد در این دیدار با اشاره به وجه مشترک ایران و سنگال در آزاداندیشی و استکبارستیزی گفت:شهرستان میبد بعنوان یکی از شهرهای تاریخی و گردشگری و صنعتی می تواند مناسبات اقتصادی و توریستی خوبی را با سنگال داشته باشد .

بابکاربا سفیر سنگال هم با بیان اینکه شهرستان میبد را یک شهر تاریخی وگردشگری می دانست اما یکی از ظرفیت های این شهرستان درحال حاضردرحوزه صنعت و تولید کاشی است گفت :سعی خواهد کرد با رایزنی با فرمانداران و شهرداران سنگال، راههای توسعه مراودات اقتصادی و گردشگری و فرهنگی این کشور را با شهرستان میبد هموار کند.

بابکربا گفت: قبل ازاینکه به استان یزد و شهرستان میبد سفر کنند فکر می کردند که این شهر فقط یک شهر تاریخی و فرهنگی است ولی حالا متوجه شدند که یک شهر صنعتی و بسیار علمی و فنی است که در آن شرکت های فعال و مردمانی پرتلاش هستند.

سفیر سنگال افزود: تصمیم گرفته است؛ رابطه این شهر را درحوزه های علمی، دانشگاهی، صنعتی و تاریخی و گردشگری تقویت کند و با سنگال یک روابط بسیار قوی و محکمتر که به نفع دو کشور باشد ایجاد کند.

بابکربا با بیان اینکه ما شباهت های تاریخی، دینی و فرهنگی زیادی با ایران داریم تصریح کرد: سنگال به پتانسیل های خوب صنعتی که شهرستان میبد دارد نیاز دارد و سعی خواهد کرد با دیدار با مسئولان  سنگال نقش خود را برای تقویت اهداف بزرگ دو ملت به خوبی انجام دهد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار