تابناک تهران - شب گذشته به دلیل آب گرفتی ایستگاه مترو قلهک تهران کارشناسان و مهندسین مترو و آبفای استان تهران مجبور شدند تا نیمه‌های شب نسبت به جمع‌آوری آبهای ورودی به ایستگاه اقدام کنند. جانشین فنی مترو تهران علت اصلی حادثه را عدم هماهنگی پیمانکار با این شرکت اعلام کرد و افزود این حادثه با همکاری آب و فاضلاب استان تهران امروز رفع خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 01 July 2015
به گزارش تابناک تهران به دلیل حفاریهای یکی از پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب استان تهران  چند روز پیش چاه زهکش ایستگاه قلهک دچار ترکیدگی شده بود که به کمک پمپ هایی که به وسیله اداره آب وفاضلاب تهیه شده بود به صورت مقطعی تخلیه شد اما ظاهرا این پمپ ها قادر به تخلیه آب نبودند ومجددا آب وارد حریم ریلی مترو شد.

مهندس عبدالله پور جانشین فنی مترو تهران درباره آب گرفتگی ایستگاه مترو قلهک به تابناک تهران گفت: از روز جمعه صبح به دلیل حفاری شبکه فاضلاب در خیابان شریعتی و آسیب دیدگی زهکشی ایستگاه مترو آب‌های سطحی که بعضا بوی فاضلاب هم می‌دادند نتوانسته‌اند جذب شوند و این ایستگاه دچار آب گرفتگی شد.

وی افزود: به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب با نصب پمپ های جذب آب اقدام به جمع‌آوری آب‌های ورودی به ایستگاه مترو کرد اما شب گذشته به دلیل افزایش حجم آب ورودی پمپ‌ها نتوانستند به طور کامل آب‌ها را جذب کنند که با نصب پمپ های قوی تر نسبت به جذب آبها جمع آوری شده اقدام شد.

جانشین فنی مترو افزود: تا زمانی که تمامی این آب‌ها جمع آوری نشود و زهکش‌ها به صورت کامل خشک نشوند امکان باسازی زهکش‌ها وجود ندارد و قرار است طی عملیاتی که امروز صورت می‌گیرد نسبت به بازسازی لازم اقدام شود.

وی درباره علت این حادثه افزود: طبق قانون شهری به طور کلی عبور هرگونه تاسیسات شهری از بالای تونل‌های مترو ممنوع است و پیمانکار شرکت آب و فاضلاب متاسفانه قبل از عملیات استعلامی از این شرکت نگرفته بود چرا که در این صورت نقشه های لازم را در اختیار آنها قرار می‌دادیم.

وی درباره خسارت احتمالی نیز افزود: این عملیات برای شرکت متروی تهران خسارت چندانی ایجاد نکرده و فقط نیروی انسانی این شرکت را درگیر ماجرا کرده است.

همچنین شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد که این حادثه با حضور نیروهای امدادی این شرکت بازسازی شده است.

گفتنی است در این حادثه آب مشترکان منطقه دچار قطعی نشده بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار