معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: تکمیل زیرساخت های بازارچه ی مرزی چیلات دهلران به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان ، نقش مهمی در اقتصاد مرز ، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان دارد .
کد خبر: ۵۵۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 23 January 2018


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: تکمیل زیرساخت های بازارچه ی مرزی چیلات دهلران به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان ، نقش مهمی در اقتصاد مرز ، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان دارد .


به گزارش تابناک ایلام ،احمد کرمی ظهر امروز در جریان بازدید از مرز و بازارچه چیلات دهلران به نگاه ویژه ی استاندار و مجموعه ی مدیریت ارشد استان به موضوع اقتصاد مرز اشاره کرد و افزود: پس از تصویب بازارچه ی مرزی چیلات در هیئت دولت ، تکمیل زیرساخت های این بازارچه در دستور کار مسئولان قرارگرفت .
وی مساحت کلی بازارچه را 30 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: با تلاش مسئولان شهرستان بیش از دو هکتار از مساحت کل بازارچه تاکنون تسطیح شده است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام مسافت مسیر دسترسی به بازارچه چیلات از جاده ی اصلی مهران- دهلران را 28 کیلومتر عنوان کرد و گفت: هم اکنون 12 کیلومتر از این مسیر آسفالت شده ، 5 کیلومتر در حال آسفالت و 11 کیلومتر باقیمانده نیز به پیمانکار واگذار شده است .
احمد کرمی، کاربری بازارچه چیلات را اقتصادی عنوان و تصریح کرد: درایام اربعین این مرز به عنوان پشتیبان دیگر مرزهای استان عمل نموده و بخشی از تردد زوار عتبات عالیات از طریق این مرز صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به تعهدات معاونت عمرانی استانداری ایلام در ایجاد زیرساخت های لازم مرز چیلات به تأمین فیبر نوری بازارچه اشاره کرد و افزود: اگر چه در حال حاضر از فیبر نوری پاسگاه های مرزی استفاده می شود اما اخیرا 3 میلیارد تومان از طریق وزارت ارتباطات به منظور تأمین 28 کیلومتر فیبرنوری این بازارچه تخصیص یافته است .
وی افزود: عملیات برق رسانی به بازارچه مرزی چیلات از پیشرفت مناسبی برخوردار است ؛ موضوع آبرسانی به این بازارچه نیز با حفر یک حلقه چاه عمیق و 22 کیلومتر لوله گذاری انجام می پذیرد .
وی ادامه داد : با این که دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است، اما درتلاش هستیم تا پیش از اربعین سال آینده به تعهدات خود در تکمیل زیرساخت های مرز چیلات عمل کنیم .
فرماندار دهلران نیز در جریان این بازدید گفت: یکی از مطالبات همیشگی مردم دهلران تکمیل زیرساخت ها و راه اندازی مرز چیلات بوده است .
سید حسین علی موسوی به 220 کیلومتر مرز مشترک دهلران با کشور عراق اشاره کرد و افزود: شهرستان دهلران با وسعت یک سوم از مساحت کل استان ایلام ظرفیت های بالقوه ای در زمینه ی آب، خاک، کشاورزی، نفت و گاز و مرز دارد که می طلبد ما به عنوان مسئولین نظام جمهوری اسلامی نسبت به فعال نمودن این ظرفیت ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
آخ مرز چیلات مظلومیت تو مارا هم افسرده کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار