صنعت گردشگری استان ایلام به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های استان نیازمند معرفی در سطح ملی است
کد خبر: ۵۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 30 June 2015
صنعت گردشگری استان ایلام به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های استان نیازمند معرفی در سطح ملی است.

به گزارش تابناک ایلام ، استان ایلام در غرب کشور یکی از مهمترین استانهای کشور در زمینه گردشگری است چرا که وجود آثار طبیعی و تاریخی متعدد در کنار هم باعث شده این استان مورد استقابل گردشگران قرار گیرد.

طی سالهای اخیر تلاشهای مختلفی در جهت معرفی استان در سطح ملی شده است اما این معرفی و تبلیغات برای استان ناشناخته ای مثل ایلام کافی نیست و نیاز است مسئولان کشوری و استانی در این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

در همین ارتباط مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری برای معرفی ظرفیت های گردشگری برنامه های مختلفی تدوین شده است که یکی از آنها چاپ کتاب گردشگری استان بوده است.

وی عنوان کرد: بدون شک استان ایلام در بحث گردشگری نیازمند معرفی در سطح ملی است و هدف از چاپ کتاب معرفی هرچه بیشتر استان برای گردشگران داخلی و خارجی است.

عبدالمالک شنبه زاده بیان داشت: رونق گردشگری خارجی از طریق انعقاد تفاهم نامه با استانهای همجوار در کشور عراق از مهمترین برنامه های میراث فرهنگی ایلام در سال جدید است.

این مسئول بیان داشت:  کتاب گردشگری ایلام در ۱۶۶ صفحه به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده است و در اختیار گردشگران و مسافران استان قرار می گیرد و این کتاب شامل پیشینه تاریخی، جغرافیا، صنایع دستی، سوغات محلی، موسیقی بومی، مردم شناسی، یادمانهای دفاع مقدس و مشخصات دفاتر، مهمان پذیرها و هتل های استان ایلام است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام عنوان کرد: باید جاذبه های گردشگری استان در قالب بروشورهایی حاوی اطلاعات کامل و موقعیت جغرافیایی برای آشنایی مسافران سایر استان های کشور در مبادی ورودی و خروجی شهرستان ها توزیع شود.

شنبه زاده اظهار داشت: استان ایلام با داشتن یک هزار و ۵۰۰ جاذبه اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری از قابلیت فراوانی برای جذب گردشگران برخوردار است.

این مسئول از آمادگی کامل این استان برای پذیرایی از مسافران تابستانی خبر داد و گفت: تمامی امکانات و شرایط لازم برای پذیرایی مناسب از مسافران فراهم است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام عنوان کرد: شش روستای هدف گردشگری در استان ایلام وجود دارد که امسال برای بازدید گردشگران تجهیز شده‌اند.

شنبه زاده عنوان کرد: کاخ فلاحتی شهر ایلام یکی از مهمترین آثار موزه ای استان ایلام در بخش کشاورزی است که هم اکنون کار نور پردازی این بنای تاریخی در حال انجام است


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار