مدیر شهرک صنعتی آستارا
از ابتدای راه‌اندازی شهرک صنعتی آستارا تاکنون ۳۵ قرارداد صنعتی در این شهرک منعقد شده است.
کد خبر: ۵۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 30 June 2015

سعید علی‌الموسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۲۰ هکتار مساحت زمین شهرک صنعتی آستارا، ۱۴ هکتار آن به بخش صنعت اختصاص داده شده و در حال حاضر ۱۱ هکتار نیز از مجموع اختصاص یافته به بخش صنعت، به فعالان این بخش و سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۹ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک صنعتی آستارا فعال هستند و فعالیت ۱۰ واحد دیگر نیز به صورت راکد باقی مانده است.

علی‌الموسوی با اشاره به فعالیت و در حال ساخت بودن ۱۱ واحد در شهرک صنعتی آستارا گفت: در شهرک صنعتی آستارا ۴ واحد نیز بدون پروانه بهره‌برداری فعالیت دارند و یک واحد دیگر با وجود داشتن پروانه بهره‌برداری غیرفعال است.

مدیر شهرک صنعتی آستارا درخصوص عدم راه‌اندازی و راکد بودن برخی واحدهای صنعتی عقد قرارداد شده در این شهرک تصریح کرد: در صورت عدم راه‌اندازی واحدهای صنعتی، قرارداد فسخ و اراضی صنعتی به متقاضیان واجد شرایط دیگری واگذار می‌شود.

وی از اخطار به واحدهای صنعتی راکد جهت شروع ساخت و ساز و تولید و یا انصراف و فسخ قرارداد و واگذاری به متقاضیان جدید در شهرک صنعتی آستارا خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی که انگیزه تولید دارند، با توجه به امکانات موجود می‌توانند به راحتی فعالیت کنند و کسانی که بدون انگیزه هستند، مطمئناً مطابق با مفاد قرارداد فیمابین در خصوص آن ها اقدامات اساسی صورت می‌گیرد.

مدیر شهرک صنعتی آستارا کمبود نقدینگی و عدم حمایت بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی را از جمله عوامل عدم فعال بودن برخی از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی آستارا اعلام کرد و گفت: برای توسعه اشتغالزایی در آستارا باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کرد و شرایطی را ایجاد کنیم که بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در منطقه ترغیب شود.

وی از اشتغالزایی ۶۸ نفر در شهرک صنعتی آستارا خبر داد و افزود: ۳۷ نفر از افرادی که در واحدهای مختلف شهرک صنعتی آستارا مشغول به فعالیت بودند به دلیل عدم فعالیت واحدهای صنعتی مختلف و راکد بودن این واحدها بیکار شده‌اند.

علی الموسوی با اشاره به اخذ سند تفکیکی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آستارا و همچنین اخذ پروانه بهره‌برداری چاه این شهرک افزود: تکمیل زیرساخت برق فاز دوم شهرک صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد، ساخت اتاقک نگهبانی، لکه‌گیری و آسفالت خیابان‌های فاز یکم شهرک صنعتی از اقدامات انجام شده در جهت ترمیم، احیا و توسعه کیفی زیرساخت‌های شهرک صنعتی آستارا است.

مدیر شهرک صنعتی آستارا با تأکید بر رفع محدودیت زمین جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران با وجود درخواست‌های بسیار و ضرورت برخورداری شهرک از خدمات اینترنت پرسرعت ادامه داد: شهرک صنعتی آستارا به محل مناسب و امنی برای سرمایه‌گذاری صنعتی تبدیل شده است و با توجه به اینکه باید فضای مطلوب‌تری را برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران فراهم کرد، این شهرک نیازمند استقرار تمام امکانات در آن است.

وی مشکل عدم وجود آب شرب شهرک صنعتی آستارا را یادآور شد و گفت: در حال حاضر واحدهای موجود در شهرک صنعتی آستارا از آب چاهی که توسط شهرک صنعتی حفاری شده، استفاده می‌کنند که قابل شرب نیست و یکی از دلایلی که منطقه صنایع غذایی شهرک فعال نیست، همین مسئله است.

وی به بحث جانمایی شهرک صنعتی آستارا اشاره کرد و اظهار داشت: عرض کم و پرپیچ‌وخم بودن راه دسترسی به این شهرک، سرمایه‌گذاران را راغب به سرمایه‌گذاری کلان در این شهرک صنعتی نمی‌کند و با توجه به این موضوع تعریض و بهسازی و راه دسترسی موجود به طرف شهرک و تعیین مسیر پیشنهادی جدید در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرستان آستارا قرار دارد.

مدیر شهرک صنعتی آستارا تصریح کرد: هر جا که زیرساخت‌ها و امکانات آماده باشد، سرمایه‌گذار با خیال آسوده اقدام به سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی می‌کند و تاکنون در این زمینه نیز اقدام‌های مؤثری انجام شده و رفع مشکلات موجود نیز در دستور کار است.

علی‌الموسوی اعلام کرد: تا پایان سال ۹۴ اداره شهرک صنعتی آستارا به هیئت‌های امنا یا شرکت‌های عمرانی که متشکل از صاحبان صنایع مستقر در شهرک صنعتی باشند،  واگذار می شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار