مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان لارستان با بیان اینکه ستاد دیه فارس 7 میلیارد و 900 میلیون ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد این شهرستان اختصاص داده است، گفت: با این کمک 21 نفر از زندانیان به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
کد خبر: ۵۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 29 June 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:عشرت جهاندیده بعدازظهر امروز در یک نشست خبری از برگزاری جشن گل‌ریزان ویژه زندانیان جرائم غیر عمد در لارستان خبر داد و اظهار داشت: این جشن در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) امروز دوشنبه هشتم تیرماه 1394 ساعت 18 بعدازظهر در سالن وحدت شهر لار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن گل‌ریزان در سراسر ایران در شهرستان‌هایی که زندان در آن مستقر است برگزار می‌شود، افزود: به دنبال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بنا است این جشن معنوی علاوه بر شهر لار در شهرستان‌های خنج و گراش نیز به دلیل بعد مسافت با لار به‌طور جداگانه به اجرا درمی‌آید.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان لارستان با اشاره به آماری از زندانیان جرائم غیر عمد در این شهرستان، تصریح کرد: در زندان لارستان 33 بدهکار مالی و 15 زندانی تصادفی و دیه وجود دارد که مجموع بدهکاری این افراد بالغ‌بر 4 میلیارد و 827 میلیون تومان است.

وی بابیان اینکه جرائم غیر عمد، جرائمی محسوب می‌شود که شخص ناخواسته مرتکب آن شده که شامل جرائم مالی و دیه است، خاطرنشان کرد: مجرمان مالی شامل بدهکاران مهریه نفقه، چک، ضمانت و مجرمان دیه شامل تصادفی که منجر به فوت یا جراحات و یا نقص عضو طرف مقابل شده، می‌شود.

جهاندیده با اشاره به اینکه در جشن گل‌ریزان سال گذشته شهرستان لارستان، بیش از 120 میلیون تومان جمع‌آوری شد، اضافه کرد: 100 میلیون تومان از این مبلغ به ستاد دیه استان فارس ارسال و این مبلغ پس از هشت برابر شدن به لارستان برگشت داده شد.

این مددکار اجتماعی بیان کرد: در این مورد، ستاد دیه استان فارس با اختصاص 632 میلیون تومان وام بلاعوض و همچنین 158 میلیون تومان وام بدون بهره، زمینه آزادی 21 زندانی را در لارستان فراهم کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان لارستان، گفت: خیران می‌توانند در تمام طول سال با مراجعه حضوری به اداره زندان لارستان، ارتباط با مدیرعامل انجمن زندانیان این شهرستان و یا واریز کمک‌های نقدی خود به‌حساب 0106496427001 نزد شعب بانک‌های ملی به‌نام انجمن حمایت از زندانیان نیازمند لارستان در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار