کد خبر: ۵۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 29 June 2015
رئیس گشت‌های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، گفت: در سه روز ابتدایی ماه مبارک رمضان 723 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند که در این بازرسی‌ها، 565 پرونده تشکیل شده است.

امید شهرآبادی در مورد فعالیت 10 روزه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی ویژه ماه مبارک رمضان، گفت: در 10 روز نخست ماه مبارک رمضان 2142 واحد مورد بازرسی قرار گرفتند که در این بازرسی‌ها 565 پرونده تشکیل و 777 مورد نیز با تذکر زبانی رفع شده است.

رئیس گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران، افزود: در این بازرسی‌ها، 776 واحد بدون تخلف بوده‌اند و عمده تخلفات مشاهده شده مربوط به عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، گران‌فروشی و تخلفات بهداشتی بوده است.

وی تصریح کرد: تخلفاتی که محرز می‌شود در محل، رسیدگی و حکم صادر و اجرا می‌شود و در صورتی که ارزش ریالی تخلف بیشتر از 300 هزار تومان باشد پرونده تخلف تشکیل می شود و برای رسیدگی به هیات رسیدگی تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شود.

شهرآبادی در ادامه گفت: یکی از تصورات نادرستی که در بین مردم طی این گشت ها متوجه آن شده ایم این است که مردم از عدم نظارت تعزیرات حکومتی گلایه می کنند و این در حالی است که تعزیرات حکومتی تنها یک مرجع رسیدگی کننده است و برای رسیدگی به تخلف باید گزارش تخلف از کارشناسان بهداشت و دامپزشکی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و سایر کارشناسان و ناظران دستگاه های نظارتی دریافت کند.

وی در پاسخ به حضور روسای شعب در گشت های مشترک گفت: براساس ماده 17 آئین نامه اجرایی قانون سازمان تعزیرات حکومتی گشت مشترک اختیاری است که به تعزیرات حکومتی داده شده و بر اساس این ماده قانونی بازرسان و کارشناسان دستگاه های نظارتی ضابطین تعزیرات حکومتی محسوب می شوند و با همراهی رئیس شعبه در محل به تخلفات رسیدگی می کنند که براساس همین اختیار روسای شعب اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از اتاق هایشان خارج شده اند تا در بین مردم باشند و به شکایات آنها رسیدگی کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار