رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از توقیف 90دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک همزمان با اجرای طرح برخورد با خودروهای فاقد پلاک در ایلام خبرداد
کد خبر: ۵۴۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 26 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ «محسن ناصری» با اعلام این خبر اظهار کرد: دراین طرح که ازاول دی ماه شروع شده ماموران راهور استان از تردد وسایل نقلیه که فاقد شماره یا شماره آنها غیرمجازباشند تا انجام شماره گذاری جلوگیری خواهندکرد .

وی بابیان اینکه این طرح بصورت روزانه در دستور کار ماموران راهور است و ادامه خواهدیافت، افزود : برابرماده 2آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری و یدک متصل که در راهها حرکت می کند و همچنین وسایل نقلیه موتوری ویژه کشاورزی ،صنعتی و عمرانی باید دارای شماره باشند و در صورت نداشتن پلاک حق تردد در معابر را ندارند .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآور شد: وسایل نقلیه که در راستای این طرح توقیف شده اند ترخیص آنها منوط به نصب پلاک و پرداخت کلیه جریمه ها و تسلیم مفاصاحساب و درصورت ظن قوی درعدم مالکیت، ارائه مدارک مثبته مالکیت ضروری است  .

ناصری تصریح کرد: سازندگان و فروشندگان وسایل نقلیه موتوری موظفند به منظور عرضه و انتقال وسایل نقلیه از محلی به محل دیگر یا برای انجام آزمایش فنی وسیله نقلیه بدون انجام تشریفات شماره گذاری از راهنمایی و رانندگی پلاک ویژه دریافت کنند .

وی افزود: کلیه کارخانجات سازنده و مونتاژخودرو و موتورسیکلت مکلفند تولیدات خود را پس از عرضه به بازار و فروش به اشخاص شماره گذاری کنند .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام درپایان یادآورشد: هرگاه پلاک وسیله نقلیه مفقود یا از بین برود مالک یا نماینده قانونی وی مکلف است مراتب را حداکثر ظرف 48 ساعت به واحد شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام و اقدام به دریافت پلاک جدید کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار