رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز گفت: شورای شهر باید برای همه شهر برنامه داشته باشد و حتی سند 20 ساله شهر را تدوین کند و اهداف کلان را مشخص نماید و برای حوزه‌های اقتصاد شهری، فرهنگ شهری و مسائل اجتماعی شهری راهبرد تعیین و به همه دستگاه‌های متولی خدمات شهری و مدیریت شهری ابلاغ کند ولی متأسفانه در افکار و گفتار مسئولین می‌بینیم که شورای شهر را شورای شهرداری می‌نامند که این امر خطایی بزرگ است.
کد خبر: ۵۴۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 25 December 2017

تابناک فارس به نقل از فارس: احمد تنوری عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز اظهار داشت: صرف جابجایی مدیران از سمتی به سمت دیگر نه‌تنها با روح شعارهایی که این شورا خود را مکلف به اجرایی شدن آن می‌داند، مانند شهر انسان‌محور، تقدم امور فرهنگی و رفع آسیب‌های اجتماعی و ... در تضاد است بلکه با پیام انتخابات29 اردیبهشت نیز هم‌خوانی ندارد و فضای یاس و ناامیدی را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: امید است که با تلاش مجموعه مدیران شهری و به‌دوراز فضاهای پرتنش سیاسی، امید را همچنان در شهر جاری و ساری ببینیم.

این عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: در رابطه با زلزله اخیر در غرب کشور نیز باعث افتخار است که شاهد اوج همدلی و تلاش شهروندان شیرازی در کمک‌رسانی و امداد به زلزله‌زدگان بودیم و در سه مورد مشخص شاهد ارسال یک کاروان حامل 30 دستگاه کانکس از سوی خلاری‌های ساکن شیراز و 13 دستگاه کانکس از سوی اهالی شهرک گلشن و در نهایت شاهد اقدام زیبا و مهم انجمن معلولین شهر شیراز بودیم که هزینه برپایی مراسم روز جهانی معلولان در شیراز را بابت خرید کانکس و ارسال به مناطق زلزله‌زده پرداخت نمودند.

تنوری گفت: باوجود 250 هزار معلول در استان فارس، فقط 110 هزار نفر از آن‌ها در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند و بیش از 35 هزار نفر معلول هم در کلان‌شهر شیراز سکونت دارند که وظیفه شهرداری شیراز و سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری است که با هدف صیانت از حقوق شهروندی این عزیزان یکی از فرهنگسراهای شهر را با رویکرد و کارکرد فعالیت‌های تخصصی در اختیار جامعه معلولین شیراز قرار دهد چراکه این عزیزان نیز سهمی از اداره شهر و حقوق شهروندی دارا هستند.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای شهر شیراز تصریح کرد: طی این مدت به 350 مورد درخواست و شکایت رسیدگی شده که حدود 80 درصد تعیین تکلیف شده و الباقی در دست پیگیری است و البته سعی و کوشش ما بر رفع مشکل مردم با انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم بوده و فقط 6 مورد از شکایاتی که با مکاتبات به نتیجه نرسیده، در جلسه عمومی کمیته رسیدگی به شکایات و با حضور مسؤولین محترم شهرداری و شهروندان عزیز مورد رسیدگی و اعلام نظر قرارگرفته است.

وی تأکید کرد: با توجه به شروع فصل زمستان و مشکلاتی که معمولاً براثر بارش‌ها در سطح معابر عمومی ایجاد خواهد شد از شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه تقاضا دارم به‌فوریت برنامه‌ریزی لازم جهت رفع مشکلات آب‌گرفتگی معابر را در دستور کار قرار د هند.

تنوری بابیان اینکه شعار محوری ما یقیناً ایجاد مدیریت هماهنگ شهری است، ادامه داد: ما اعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر شیراز بر اساس قانون شوراها در این رابطه مسئولیت داریم و کلیه واحدهای سازمان‌های دولتی و غیردولتی که در حوزه خدمات شهری وظایفی را به عهده‌دارند باید مجبور به اجرای تعهدات خود شوند که این امر نیازمند تدوین آئین‌نامه مدیریت هماهنگ شهری است و در این راستا باید در هنگام تدوین برنامه‌وبودجه شهرداری برای سال بعد برنامه تخصیص‌یافته برای فعالیت ادارات فوق را نیز در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم خدماتی هماهنگ را به شهروندان ارائه کنیم.

این عضو شورای شهر شیراز ابراز داشت: شورای شهر باید برای همه شهر برنامه داشته باشد و حتی سند 20 ساله شهر را تدوین کند و اهداف کلان را مشخص نماید و برای حوزه‌های اقتصاد شهری، فرهنگ شهری و مسائل اجتماعی شهری راهبرد تعیین و به همه دستگاه‌های متولی خدمات شهری و مدیریت شهری ابلاغ کند ولی متأسفانه در افکار و گفتار مسئولین می‌بینیم که شورای شهر را شورای شهرداری می‌نامند که این امر خطایی بزرگ است.

وی تصریح کرد: هدف تغییر گفتمان در مدیریت شهری است، در غیر اینصورت ما در ادامه روش‌های گذشته خواهیم بود و هیچ تغییر جدیدی رخ نخواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار