تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 80 هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم دبیرستان در قالب 900 آموزشگاه متوسطه اول و دوم تحت پوشش برنامه آموزش روش‌های پیشگیری از بیماری ایدز قرار ‌می‌گیرند.
کد خبر: ۵۴۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 25 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهنام اسماعیلی اظهار کرد: کارگاه تربیت مدرس به منظور پیشگیری از بیماری ایدز در مدارس متوسطه دوره اول و دوم در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه این کارگاه برای مربیان و معاونان پرورشی سراسر استان در سه شهرستان برگزار می‌شود، افزود: در شهرستان شهرکرد در دو روز و در شهر لردگان به مدت یک روز برگزار شده است و در شهرستان بروجن نیز امروز برگزار خواهد شد.
اسماعیلی ادامه داد: مربیان و معاونان پرورشی آموزش دیده، این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در مناطق 17 گانه آموزش و پرورش استان در طول سال تحصیلی ارائه خواهند داد.
وی تاکید کرد: در این کارگاه هدف تربیت مدرسان به منظور پیشگیری از بیماری ایدز است که در این دوره از کارشناسان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی استفاده شده است که آموزش متناسب با سن دانش‌آموزان به آن‌ها ارائه می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه 600 نفر از مربیان و معاونان پرورشی مدارس تحت پوشش این طرح قرار گرفتند، تصریح کرد: قرار است 80 هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم در قالب 900 آموزشگاه تحت پوشش برنامه آموزش پیشگیری از بیماری ایدز قرار ‌گیرند.
وی اضافه کرد: این برنامه به منظور پیشگیری و آشنایی دانش آموزان با راه‌های انتقال بیماری ایدز است که این دانش‌آموزان در حقیقت سفیرانی هستند که آن را به خانواده خود نیز آموزش می‌دهند.
اسماعیلی در خصوص طرح آموزش ارتقاء سلامت و بهداشت به مدیران مدارس سراسر استان گفت: این طرح از اوایل آذر ماه آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد و قرار است در این طرح یک هزار و 950 نفر از مدیران مدارس در سه دوره تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم در یک دوره سه روزه به مدت 20 ساعت فعالیت و برنامه‌های حوزه سلامت و بهداشت را آموزش ببینند.
وی با اشاره به اهمیت تعذیه سالم دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: به منظور حساس‌سازی مدیران مدارس در خصوص سلامت دانش‌آموزان و اهمیت و لزوم سلامت و بهداشت دانش‌آموزان، مدیران برای آموزش انتخاب شدند به این دلیل که اگر مدیران مدارس نسبت به این موضوع حساس شوند، برنامه‌های آموزشی در خصوص ارتقاء سلامت در مدارس را به خوبی پیگیری می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار