بخشدار بخش چوار گفت: با توجه به خسارت پنج منزل مسکونی و 70 منزل در معرض خطر بدلیل رانش زمین در بخش چوار، شهردار این منطقه به شناسایی اراضی دولتی در محدوده شهر برای ساخت و ساز منزل مسکونی برای این خانوارها اقدام نموده است.
کد خبر: ۵۴۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 21 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب چراغی اظهار کرد: در این حادثه پنج منزل مسکونی بطور کامل تخریب شد و پس از آن این خانوارها زیر چادر اسکان یافتند اما در زمان کوتاهی پنج کانکس پیش ساخته توسط استانداری ایلام برای آنها مهیا و این خانوارها ساماندهی شدند.
 
وی یادآور شد:پس از مشخص شدن مکان احداث منازل برای خسارت دیدگان براساس دستورالعمل و قوانین مربوطه تسهیلات در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.
 
بخشدار چوار تاکید کرد: اگر هر یک از خانوارهای خسارت دیده در جای دیگری زمین داشته باشند بلافاصله با اعلام آمادگی آنها برای ساخت و ساز، تسهیلات توسط دولت پرداخت می شود.
 
چراغی با بیان اینکه خسارت وارد شده به این خانوارها در حال برآورد است، گفت: با توجه به خسارات وارد شده به منازل مسکونی این افراد و تلف شدن دام هایشان، پرداخت خسارت به آنها از مطالبات اصلی است که به این منظور یک تیم کارشناسی برای برآورد میزان خسارات وارد شده تشکیل و در حال پیگیری است.
 
وی در خصوص منازل مسکونی در معرض خطر نیز اظهار کرد: برای این منازل بر اساس تصمیم شورای فنی استان مقرر شده شهرداری چوار نسبت به احداث کانال و هدایت آب های سطحی به خارج از محدوده خطر اقدام کند که شهرداری بلافاصله با تعیین پیمانکار در حال احداث کانال با پیشرفت 50 درصد است.
 
بخشدار چوار افزود: برای تثبیت خاک این منطقه از طریق شورای فنی و مدیریت بحران توسط کارشناسان فنی، آزمایش های لازم برای اطلاع از وضعیت منطقه انجام شده و تصمیمات اجرایی برای کنترل محل رانش در آینده نزدیک اتخاذ خواهد شد.
 
وی گفت: خاک این منطقه رسی با جذب رطوبت بالا است و از طرفی این منطقه آبخیز بوده و همین موضوع کار را سخت کرده است.
 
چراغی تاکید کرد: با پیگیری های مستمر رفع مشکلات خانوارهای خسارت دیده و در معرض خطر در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در کمترین زمان این مشکلات رفع شود و خانوارهای آسیب دیده در محل مناسبی اسکان یابند./م
ایرنا
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار