آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر حمایت از مردم گفت: مردم از بیکاری، گرانی و مشکلات معیشتی در رنج هستند.
کد خبر: ۵۴۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 20 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: حوزه علمیه همیشه در کنار بحث و درس و تحقیق به جامعه نیز توجه داشته است.

وی با بیان اینکه حوزه نمی‌تواند و نباید نسبت به امر به معروف و اقامه نماز و زکات و ... بی توجه باشد، گفت: سفارش امام و رهبری توجه به مردم است؛ زیرا این مردم بودند که خون دادند و مجاهدت کردند.

نظام برای مردم است

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه نظام ما مردم‌سالاری و برای مردم است، اضافه کرد: مردم حق بزرگی بر گردن نظام دارند و ما هم وظیفه داریم از مردم حمایت و مطالبات آنان را بیان کنیم.

وی افزود: معیشت مردم یکی از مشکلات اصلی آنان است ولی با حرف و اشاره و نشان دادن تصویر چیزی حل نمی‌شود.

آیت الله نوری همدانی افزود: مردم از گرانی در رنج هستند و اعتراض دارند و حق هم دارند ولی چرا مسئولان باید بی‌تفاوت بوده و با الفاظ بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: این همه دانشجوی دارای مدرک داریم که بیکار هستند که خود این منشأ بسیاری از گرفتاری‌هاست؛ اینکه دائماً بگوییم اولویت با جوانان است ولی کاری نشود سودی ندارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان و اقشار دیگر اظهار کرد: مردم با این حقوق زندگی می‌کنند؛ مکرر به ما مراجعه می‌کنند که حقوق ما پرداخت نشده است؛ عده‌ای به ما می‌گویند ما پولمان را به بانک‌ها و برخی مراکز داده‌ایم اما پول ما را نمی‌دهند و بهانه می‌کنند که پول نیست.

انتقاد از مجالس مختلط

وی افزود: اگر شما پول ندارید چرا مجالس بیخود تشکیل می‌دهید؛ در مراسم نهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز با محتوای مبتذل رقص و پایکوبی مختلط مرد و زن مجلس درست شد و کسانی این مجلس را برپا کردند که مدعی حفاظت از میراث کشور هستند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به دیرکرد قرض و وام اظهار کرد: دیرکرد، حرام و ربا است ولی هرقدر هم ما می‌گوییم بها نمی‌دهند.

وی افزود: مردم باید دلگرم شوند تا در صحنه باشند و نباید آنان را ناامید کنیم زیرا قدرت نظام به همین مردم وابسته است.

این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: همه باید به فکر مردم باشند و توصیه اهل بیت(ع) نیز این است و در سیره علما نیز این مسئله وجود دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار