رئیس سازمان نوسازی مدارس در اهواز:
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود ۷۰ درصد مدارس آموزش و پرورش در کشور مقاوم‌ شده‌اند ولی ۳۰ درصد مدارس ما از عدم مقاوم‌سازی در رنج هستند به گونه‌ای که اگر اتفاقی رخ دهد نمی‌دانیم چه خسارتی به آموزش و پرورش کشور وارد می‌شود.
کد خبر: ۵۴۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 20 December 2017
محمدتقی نظرپور درباره برنامه آموزش و پرورش برای مقاوم‌سازی مدارس خوزستان با توجه به اینکه 250 هزار دانش‌آموز خوزستانی در مدارس ناایمن به تحصیل می‌پردازند اظهار داشت: در استان خوزستان مشابه دیگر استان‌های کشور مشکل کمبود منابع مالی را داریم.

وی افزود: حدود 70 درصد مدارس آموزش و پرورش در سراسر کشور مقاوم‌ شده‌اند ولی 30 درصد مدارس ما از عدم مقاوم‌سازی در رنج هستند  به طوری که اگر اتفاقی رخ دهد نمی‌دانیم چه خسارتی به آموزش و پرورش کشور وارد می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: باید برای جمع‌آوری و تامین منابع اعم از منابعی که دولت در اختیار ما قرار داده و منابعی که از صندوق ذخیره تخصیص می‌یابد تلاش کرد تا اقدامات خوبی صورت گیرد.

تعداد مدارس غیرایمن خوزستان از میانگین کشوری بیشتر است

وی با بیان اینکه 35 درصد مدارس استان خوزستان مقاوم نیستند گفت: منابع آموزش و پرورش خوزستان بخشی از اعتبارت استانی و بخشی دیگر نیز از اعتبارات ملی است که تلاش می‌کنیم در زمینه تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبارات ملی نیز تخصیص داده شود.

نظرپور با اشاره به بودجه آموزش و پرورش در سال 97 عنوان کرد: در سال 97 باید تلاش کنیم استان‌هایی که زیر خط متوسط سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز هستند از سرانه متوسط بالاتر آیند و نیز کمک کنیم که فضاهای ناایمن، ایمن‌سازی شوند.
 
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار