عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان شایعه ای بیش نیست.در لایحه ای که دولت محترم تقدیم مجلس کرده در بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی، یک ریال هم اضافه نشده است
کد خبر: ۵۴۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 19 December 2017
به گزارش تابناک : محمد حسینی عضو کمیسیون لایحه و بودجه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته نظارت بر مجلس در خصوص افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان گفت:  بودجه مجلس طبق قانون باید در هیأت رییسه با مشورت کمیسیون برنامه و بودجه تعیین و ابلاغ شود.

 وی گفت: در لایحه بودجه 97  مجلس شورای اسلامی یک ریال هم اضافه نشده لذا صحبت هایی که در خصوص افزایش حقوق نمایندگان مطرح می شود همه کذب است و تا مصوبه ای ابلاغ نشود هیچ ارگانی حق ندارد نسبت به سال گذشته رقمی به  حقوق و مزایای نمایندگان اضافه کند.

حسینی تصریح کرد: حقوق و مزایای نمایندگان  براساس آیین نامه داخلی مجلس با تصویب کمیسیون برنامه و بودجه تعیین می شود و برای سال 97 هیچ پیشنهادی در این باره به کمیسیونی برنامه و بودجه ارایه نشده است.

وی تاکید کرد: حقوق نمایندگان در طی این مدت براساس قانون خدمات کشوری تعیین شده و نه تنها تفاوتی با سایر مقامات کشور ندارند بلکه حقوق و مزایای‌شان بسیار پایین است.

حسینی گفت: حقوق نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی حکم بازنشستگی برای آنها صادر شده کمتر از 5 میلیون تومان است و همین سال ها روند افزایش حقوق نمایندگان بر مبنای روند افزایش حقوق سایر کارکنان دولت در حد 10 درصد بوده و بیشتر از این اضافه نشده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر این موضوع که افزایش 70 درصدی حقوق  کاملا کذب است افزود: از تعداد 290 نماینده شاید در حد کمتر از 150 نفر از مجلس حقوق می گیرند و اکثرا از اعضای هیئت علمی هستند  که طبق قانون برای اینکه از جایگاه علمی شان منفک نشوند از محل کار قبلی حقوق دریافت می کنند و حقوق و مزایای آنها در آن جایگاه بالاتر از  حقوق مجلس است.

حسینی تشریح کرد: بنده زمانی که کارمند دیوان محاسبات بودم حقوق دریافتی ام در جایگاه مدیرکلی دیوان با حقوق نمایندگان مجلس تفاوتی نداشته است . اینکه برخی ها می گویند 70 درصد افزایش بوده اصلا چنین چیزی نیست و تاکید می کنم که حقوق نمایندگان مجلس کمتر از 7میلیون تومان است.

وی عنوان کرد:  بنده  که نماینده 3 شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان هستم به عنوان نماینده موظف به تجهیز دفتر مردمی در این شهرستان ها هستم و همچنین نیروهایی که  پاسخگوی مردم باشند را باید مستقر کنم . با ارقامی که به ما می دهند ما شرمنده کسانی هستیم که با ما همکاری می کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: هزینه هایی که به عنوان حق سمت، اجاره محل، هزینه ایاب و ذهاب و هزینه پذیرایی و نیروی همراه و افرادی که در دفاتر ما مشغول بکار هستند پرداخت می شود پاسخگوی مخارج نیست. حقوق جانبی که دریافت می کنیم، هزینه های موجود ما را پوشش نمی دهد.

این نماینده در پایان در خصوص تصویب افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجددا تاکید کرد: بنده  عضو کمیسیون برنامه و بودجه و عضو کمیته نظارت بر مجلس هستم و چنین موضوعی برای سال 97 را نداریم و برای سال 96 نیز افزایش حقوق نسبت به سال گذشته بیشتر از 10 درصد افزایش قانونی مصوبه دولت نبوده است.





منبع : برنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار