اواخر سال آینده صورت میگیرد؛
تابناک: دبیر مجمع خیریه های درمانی استان اصفهان گفت: درمانگاه تخصصی کلیه و دیالیز شهر اصفهان اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ 16 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سید مرتضی میرلوحی اظهار کرد: برای این درمانگاه تخصصی که توسط انجمن خیریه بهداشتی درمانی حضرت ابوالفضل (ع) اصفهان در حال ساخت می باشد، 80 تخت دیالیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بهره برداری از این درمانگاه بیش از 30 میلیارد تومان هزینه خواهد شد، افزود: این درمانگاه در زمینی به مساحت 2 هزار و 100متر مربع در هفت طبقه در خیابان امام خمینی (ره ) اصفهان در حال ساخت است.

دبیر مجمع خیریه های درمانی استان اصفهان با اشاره به اینکه مرحله سفت کاری این درمانگاه تخصصی پایان یافته و نماسازی آن در حال انجام است، افزود: با راه اندازی این مرکز، خدمات کامل آزمایشگاهی، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و جراحی محدود به بیماران کلیوی و دیالیزی ارائه خواهد شد.

براساس آمار غیر رسمی بیش از یکهزار نفر بیمار دیالیزی در شهر اصفهان سکونت دارند.

وی افزود: درمانگاه دیگری با 50 تخت مخصوص بیماران کلیوی و دیالیزی در شهر نجف آباد توسط خیرین در حال ساخت است که این درمانگاه نیز تا اوایل سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

میرلوحی به فعالیت خیرین استان اصفهان برای کمک به بیماران دیالیزی اشاره کرد و افزود: در 20 سال گذشته 240 دستگاه دیالیز توسط انجمن خیریه حضرت ابوالفضل (ع) اصفهان با کمک خیرین این استان خریداری و به بیمارستان های استان اهدا شده است.

وی اظهار کرد: خیریه های درمانی بهداشتی استان اصفهان در زمینه های مختلف فعالیت دارند که کمک به ساخت خانه های بهداشت و مراکز بهداشت شهری و روستایی، خرید تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی، کمک به بیماران صرعی، نقص ایمنی، کلیوی و دیالیزی، آسیب های نخاعی، ام اس، کودکان معلول، تالاسمی و هموفیلی و معلولین ذهنی، از جمله این فعالیت هاست.

دبیر مجمع خیریه های درمانی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود 50 خیریه بهداشتی و درمانی در شهر اصفهان فعالیت دارند، تاکید کرد: این خیریه ها در حد وسع و توان خود به بیماران نیازمند کمک می کنند.

وی افزود: همچنین در همه شهرستان های استان اصفهان این نوع خیریه ها وجود دارد و در حد توان خود خدمات رسانی می کنند.

میرلوحی با بیان اینکه اصفهان با وجود شهروندان خیر از خیریه های بهداشتی و درمانی قوی برخوردار است، تصریح کرد: این خیریه ها برای کمک به بخش بهداشت و درمان استان، همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مسوولان استان دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار