مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام؛
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: طرح تشدید نظارت های این سازمان برای ساماندهی وضعیت کشتار دام در این استان در دستور کار تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۳۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 09 December 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ نعمت الله بیرانوندی اظهار کرد: در اجرای مصوبات کارگروه ساماندهی کشتار دام در استان و دغدغه های مسئولان در خصوص لزوم رعایت ضوابط بهداشتی و جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز کشتار دام و کشتار دام در کشتارگاه این طرح اجرا می شود.
 
وی افزود: شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان با همراهی دستگاه های نظارتی مانند صنعت ، معدن و تجارت ، دامپزشکی و ... از واحدهای قصابی سطح شهر بازدید و لاشه های دام موجود در قصابی ها مورد بررسی قرار می گیرد تا از مجرای قانونی و تحت نظارت دامپزشکی گذشته باشند و هیچ لاشه ای خارج از روند قانونی وارد قصابی ها نشود.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: این طرح تا اجرای کامل ساماندهی قصابی های غیر مجاز استمرار می یابد و با افراد خاطی در سریع ترین زمان ممکن برخورد خواهد شد.
 
بیرانوند تاکید کرد: صلاحیت تعزیرات حکومتی برابر حیطه وظایف قانونی در چارچوب صنوف است و وضعیت کشتار و بهداشت قصابی های مجاز و دارای پروانه را تحت کنترل دارد و مراکز فروش فاقد مجوز و غیر قانونی به جهت صنف نبودن آنها از حوزه فعالیت این سازمان خارج است.
 
به گزارش ایرنا، بیش از 800 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که مصرف گوشت های آلوده فاقد نظارت و تایید کارشناسان دامپزشکی یکی از مهمترین و اصلی ترین راه های انتقال این بیماری ها به انسان است.
 
43 اخطاریه از سوی دامپزشکی استان به مراکز عرضه گوشت دام در مناطق مهدی آباد و شباب به منظور طی مراحل اخذ مجور در ماه های اخیر داده شده است.
 
پس از ابلاغ این اخطاریه ها در منطقه مهدی آباد تنها چهار واحد قصابی از این قانون تمکین کرده و مجاب به کشتاردام در کشتارگاه های مجاز شده اند و 11 مورد نیز با حکم مراجع قضایی پلمپ شده اند و 15 مورد نیز فعالیت خود را تعطیل کرده اند.
 
32 فقره اخطاریه نیز در بخش شباب به کبابی و قصابی های این بخش واقع در شهرستان چرداول داده شد که تمام قصابان و کبابی های آن منطقه به علت عدم تمکین به این اخطاریه ها طبق نظر محاکم قضایی اجازه فعالیت ندارند و روند اجرای قانونی پلمپ این واحدها در حال پیگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار