رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری حدود 60 نشست دینی طی هفته وحدت در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 05 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام محمدصادق جان‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، حدود 60 نشست دینی با موضوعات اخلاقی، وحدت و زندگی پیامبراکرم(ص) در مدارس، مساجد، روستاها و شهرها و هیأت‌های مذهبی شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین از سوی حدود 40 هیأت مذهبی آقا و حدود 60 هیأت مذهبی خانم و همچنین در مساجد برنامه‌هایی به مناسبت میلاد نبی‌اکرم(ص) برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اخلاق را ویژگی بارز و بزرگ پیامبر گرامی اسلام(ص) ذکر کرد و گفت: پیامبراکرم(ص) فرموده است که برای مکارم اخلاق برانگیخته شده‌ام تا مکارم اخلاقی در جامعه زنده شود.

جان‌محمدی با اشاره به سوءاستفاده دشمنان از اختلاف بین شیعه و سنی افزود: اختلاف بین سنی‌ها با مسیحی‌ها و یهودی‌ها کاهش یافته و به هم نزدیک شده‌اند که با توجه به کمتر بودن اختلاف شیعه با سنی، بهتر است وحدت خود را بیشتر کرده و منسجم‌تر شویم تا اختلاف‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: لازم است با اخلاق، روش خوب و بالا بردن  ظرفیت وحدت و همدلی خود را در جامعه بیشتر و بهتر کنیم.

این مسؤول اضافه کرد: اگر در جامعه و همچنین شهرستان آبیک اخلاق پیامبر اکرم(ص) ترویج یافته و مردم این شهرستان با مهربانی، اخلاق، صبر و حوصله با هم رفتار و برخورد کنند، آسیب‌های اجتماعی همانند نزاع‌ها، طلاق و غیره از این شهرستان رخت بر می‌بندد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: امروز با هدف سیره و منش اسلامی و پیامبر گرامی اسلام(ص) فاصله گرفته‌ایم که نیاز است تلاش کنیم اخلاق اسلامی را رعایت کرده و به ترویج آن و تبیین اهمیت، حساسیت و امتیازات وحدت در بین مردم بپردازیم.

جان‌محمدی خاطرنشان کرد: اخلاق اسلامی از جنگ و جدل و گریز به دور بوده و رعایت آن لازم و ضروری است.

وی  تصریح کرد: فرهنگ بسیجی در سوریه نماد وحدت اسلامی بود که در این کشور بروز یافت چراکه سوریه تقریباً دست دشمن افتاده بود اما فرهنگ بسیجی ورق را برگرداند.

این مسؤول افزود: در کشور عراق، وجود وحدت بسیجی در حشدالشعبی موجب شد داعش از این کشور بیرون رانده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: مردم مصر پس از 100 سال مبارزه انقلاب ایجاد کردند یعنی از جمعیت 100 میلیونی، یک میلیون نفر با هم متحد شدند و سرنوشت کشور را تغییر دادند و پیروز شدند اما به دلیل  عدم ادامه وحدت و در افتادن با گروه‌های اسلامی و جدا کردن شیعه از خود شکست خوردند.

جان‌محمدی اضافه کرد: از دیگر نمونه‌های وحدت در کشور می‌توان کمک به مردم زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و پای کار بودن مردم و یکدلی و وحدت مردم برای پیروزی انقلاب و سقوط طاغوت زمان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از الگوهای بارز وحدت اقامه نماز  جماعت در مساجد است که مردم برای کمک به مسجد یا برگزاری مراسم مختلف مشارکت مالی دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار