عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ساختمان‌های مرتفع و برج‌های مسکونی باید به سیستم خوداطفایی مجهز باشد.
کد خبر: ۵۳۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 04 December 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، احد چگینی در دیدار با مدیرعامل و کارکنان سازمان آتش نشانی قزوین اظهار داشت: سال گذشته طرحی در هیات رئیسه و صحن علنی شورای عالی استان ها مصوب نمودیم و به هیات دولت فرستادیم که درصورت تصویب توسط هیات وزیران آتشنشانانی که در حین ماموریت جان خود را از دست میدهند شهید محسوب می شوند.

وی افزود: با الحاق ماده واحده ای به ماده سه آیین نامه اجرایی تعیین و احراز مصادیق عملی شهید در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری  مصوب 1393 جانباختگان آتشنشان که هنگام ایفای وظایف خطیر  جان خود را از دست داده اند به عنوان شهید محسوب می شوند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: طبق این آیین نامه اگر برای آتش نشانها اتفاقی رخ دهد خانواده و بازماندگان آنها می  توانند از مزایای ایثار گری استفاده کنند. در حال حاضر ضرورت دارد که استانداران سراسر کشور و نمایندگان‌مجلس با دولت رای زنی نمایند تا این طرح در دستور رسیدگی و طرح در هیات دولت قرار گیرد. اگر این آیین نامه اجرا شود نه تنها برای آتش نشانان قزوین بلکه برای کل کشور مفید خواهد بود.

چگینی عنوان کرد: در حال حاضر به استناد بند 4 ماده 55 قانون شهرداری ها ماموران آتش نشانی فقط وظیفه تذکر لسانی به ساختمان های نا ایمن را دارنددر همین راستا بند ۴ ماده ۵۵ قانون شهرداریها را نیز به مجلس فرستادیم تا من بعد آتش نشان ها ضابط قضایی محسوب شوند تا بتوانند مکان هایی که به تذکرات ایمنی توجه نمی کنند را پلمپ نمایند.

این عضو شورا اضافه کرد: بحث دیگری که در ضوابط باید اجرایی شود این است که ساختمان های مرتفع باید به نحوی طراحی شوند که خود اطفاء باشند تا بتوانند به محض وجود حادثه قبل از رسیدن آتشنشنان خود را اطفاء نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: حادثه پلاسکو تمام شد و هیچکس به یاد آن نیست.. اما اتفاق پلاسکو حداقل باید یک سونامی در ایمن سازی به وجود می آورد که متاسفانه در هیچ بخشی این اتفاق نیفتاده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار