در شرایط کنونی بزرگترین خطری که شهرداری های کشور به خصوص مازندران را تهدید می کند ، عملکرد بسیار ضعیف دستگاههای نظارتی به خصوص در حوزه مدیریت امور شهری است.
کد خبر: ۵۳۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 28 November 2017
 شلمچه نیوز، استانداری مازندران هم بی خبر از وضعیت شهرداری ها در همه تخلفات حاکم بر شهرداری های ، مدیران حوزه حوزه های مختلف استانداری نقش اول و اصلی را دارند و اکثر فرزندان و نورچشمی های مدیران استانداری به صورت غیرقانونی و سفارشی و یا حق السهم بگیر شهرداری ها شده اند.
 
 
 
البته همه دستگاههای نظارتی از همه ارکان نظامی و انتظامی و بازرسی تا تأمین اجتماعی و اداره و بانک ها و فرمانداری ها و بخشداری ها و شوراها در حد توان خودشان نیروی مازاد و غیرمتخصص را به شهرداری تحمیل کرده اند.
 
 
 
در برخی از شهرها باب شده که از هر مدیر و مسئول و اعضای شورای شهر، باید چند نفر در شهرداری ها جذب اما نه به  عنوان نیروی کار بلکه تنها حقوق بگیر این نهاد هستند و کاهش چشمگیر حقوق پرسنل واقعی شهرداری ها و راندمان کاری در حوزه های اجرایی را باید به این رویکرد سوء استفاده کرایانه نسبت داد.
 
 
 
متأسفانه استانداری مازندران از چرخش و گردش مالی و اعتبارات شهرداری ها و روند جذب نیرو در این نهاد بی خبر و نمی داند شهرداری ها چقدر وام بانکی برای اجرای برنامه های خود اخذ و چگونه اعتبارات ملی را کسب کرده اند و حتی این بی خبری به حیف و میل های مالی شوراها و شهرداری ها نیز مرتبط است.
 
 
 
استانداری مازندران نمی داند که مناسبات پشت پرده برخی مدیران شهرداری ها در استان با پیمانکاران خاص باعث حذف سلسله مراتب قانونی واگذاری پروژه ها به پیمانکاران شده و روابط بر ظوابط می چربد! استانداری مازندران دلخوش به این شده که سالی یک بار جلسه شهرداران استان را برگزاری و تعدادی لوح تقدیر و سپاس تقدیم می کند و در سوی مقابل شهرداران نیز این لوح را به عنوان شهردار برتر مازندران به افکار عمومی معرفی و کلی برای خود تبلیغات می کنند!
 
 
 
 
 
باید توجه کنید که بسیاری از شهرداران با تزریق مبالغ کلان به دانشگاهها و شرکت هایی که همایش آموزش شهرداری های کشور را برگزار می کنند از آنها لوح تقدیر و مدرک شهرداران نمونه خریداری می کنند که برای تصدیق این موضوع باید یادآور شویم سال گذشته ۲۰ شهردار در مازندران مدعی بودند که به عنوان شهردار برتر کشور معرفی شده اند.
 
 
 
نگارنده برای اثبات این موضوع در یکی از همایش های بخش خصوصی شهرداری ها حضور داشته و به عینه دیده که مسئول برگزاری همایش برای هر ۷۰ شهردار همایش، ۷۰ لوح تقدیر به عنوان شهردار نمونه به فروش رساند و این درحالی بود که اغلب شهرداری ها حتی اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق و حقوق کارگران خود را هم نداشته اند.
 
 
 
آقای استاندار ، در برخی از شهرداری های مازندران پیمانکارانی ظهور کرده اند که طی ۳ الی ۴ سال با انواع اسناد جعلی و با همکاری شوراها و شهرداران به قدری شهرداری ها را غارت کرده اند که بعضاً سرمایه های برخی از پیمانکاران از شهرداری ها نیز بیشتر و این نهاد مردمی مقروض به پیمانکاران شده اند!
 
 
 
در این فرآیند سالها به طول خواهد انجامید که شهرداری ها بتوانند با روش های مختلف از شهروندان پول طلب کرده و بدهی های خود را پرداخت کنند در برخی از شهرداری ها ۸۰ درصد بدهی ها به صورت اسناد جعلی می باشد که در همه این تخلفات حیف و میل ها ، جمعی از مسئولین دستگاههای نظارتی و مدیران استانداری نیز دخیل بر موضوع هستند و حق السکوت خود را به اشکال مختلف دریافت می دارند.
 
 
 
آقای اسلامی باید یک تشکیلات مستقل و مقتدر برای رسیدگی به تخلفات حاکم بر شهرداری ها وجود داشته باشد تا روند بسیاری از فسادهای موجود جلوگیری شود چرا که این فساد پیامدهای زیان باری برای شهرداری ها خواهد داشت و هم اکنون نیز بسیاری از شهرداری های مازندران عملاً ورشکسته محسوب می شوند.
 
 
 
این گزارش حاکیست دخالت های غیرقانونی شهرداری ها و شوراها در هزینه های صورت گرفته و نبود چهارچوب مناسب در اختیارات اعضای شوراها و نبود نظارت ، شهرداری ها را به چالش کشانده و نظارت عالیه شما به عنوان نماینده عالی دولت در مازندران و پیگیری های جدی تر دستگاهای نظارتی مسئول می تواند به کاهش بسیاری از فسادها بیانجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار