مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از ثبت دو اثر طبیعی واقع در شهرستان ملکشاهی در فهرست آثار میراث طبیعی کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 25 June 2015
به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی این اداره کل، عبدالمالک شنبه زاده در این خصوص اظهار کرد: آبشار اماو و غار آقامیر دو اثر طبیعی هستند که در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده اند.

وی در خصوص ثبت اثر طبیعی آبشار اماو افزود: این اثر طبیعی مربوط به دوره سوم زمین شناسی است و در حوزه شهرستان ملکشاهی قرار دارد.

شنبه زاده گفت: این آبشار زیبا به شماره 237 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است، طول این آبشار 297 متر است که در تمامی فصول سال دارای چشم اندازی زیبا برای بازدید گردشگران و طبیعت دوستان است.

وی همچنین در خصوص غار آقامیر خاطر نشان کرد: این غار نیز مربوط به دوره سوم زمین شناسی است که در دامنه ارتفاعات کبیرکوه و در حوزه شهرستان ملکشاهی قرار دارد.

شنبه زاده افزود: این اثر در ارتفاع دو هزار و 362 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای حوضچه های آب و نیز ستون های آهکی است که از اتصال استالاکمیت ها و استالاکتیت ها بوجود آمده، طول این غار 230 متر و در ورودی غار تالار اول با طول 30 متر واقع شده است.

وی ضمن بیان اینکه این اثر به شماره 238 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است، گفت: طبیعت زیبای اطراف این اثر، مکان مناسبی برای گردش و بازدید طبیعت بازدیدکنندگان است.

وی اضافه کرد: استان ایلام دارای شش اثر طبیعی ثبت شده در فهرست میراث طبیعی کشور است و همچنین پرونده 10 اثر طبیعی دیگر آماده ارسال به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ثبت در فهرست آثار طبیعی است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با دارا بودن کوه ها و جنگل های متعدد دارای چشم اندازهای زیبا و بکر طبیعی و نیز به دلیل قدمت تاریخی دارای آثار زیبای باستانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار