مدیرعامل آبفا ایلام
مدیرعامل آبفای استان ایلام گفت: فرسودگی شبکه توزیع آب در ایلام خطری برای منابع تأمین آب است.
کد خبر: ۵۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 25 June 2015

داراب بیرونوندی گفت: سال گذشته در ایلام نسبت به سال 92، 29 درصد کاهش بارندگی داشتیم که این کاهش بارندگی بر 50 درصد منابع آبی زیرزمینی در دسترس تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: سال 93 در استان ایلام 38 میلیون مترمکعب آب تولیدشده است که از این میزان حجم آب 11.5 درصد در بخش مصرف صنعتی و خانگی رشد داشته است.

مدیرعامل آبفای استان ایلام عنوان کرد: شبکه‌های توزیع آب در استان ایلام فرسوده است و در سال گذشته  نزدیک به 61 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال در شهرهای استان اجراشده است.

وی گفت: رکود مسکن در ایلام سبب شده است که شاهد کاهش 30 درصدی رشد مشترکین آب در استان باشیم؛ عملکرد ما در حوزه فاضلاب مطلوب است و تاکنون 56 کیلومتر شبکه فاضلاب اجراشده است.

بیرونوند خاطرنشان کرد: هزینه تولید آب در ایلام با توجه به شرایطی که استان ایلام دارد بسیار بالا است و قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب در ایلام 15 هزار و 498 ریال است درحالی‌که قیمت فروش همین میزان آب پنج هزار و 409 ریال است.

وی افزود: هزینه تعمیر شبکه‌های فرسوده نیز بالا است و بازسازی شبکه‌های توزیع آب فرسوده در ایلام پروژه بزرگی است که با توجه به شرایط مالی شرکت آب و فاضلاب دولت برای این پروژه لازم است که توجه ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام عنوان کرد: فرسودگی شبکه توزیع آب در ایلام خطری برای منابع تأمین آب است چراکه سبب هدر رفتن آب می‌شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار