استاندار ایلام بر جذب اعتبارهای ملی برای ساخت و توسعه فضاهای ورزشی دانش آموزی در استان از سوی نوسازی مدارس تاکید کرد و افزود: باید فضاهای ورزشی مورد نیاز دانش آموزان از سالن گرفته تا استخر ورزشی و ... در استان توسعه یابند.
کد خبر: ۵۲۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 22 November 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی دانش آموزی در این استان تنها 25 صدم متر مربع است که فاصله زیادی میزان استاندارد که با یک متر مربع است، دارد.
 
وی بر جذب اعتبارهای ملی برای ساخت و توسعه فضاهای ورزشی دانش آموزی در استان از سوی نوسازی مدارس تاکید کرد و افزود: باید فضاهای ورزشی مورد نیاز دانش آموزان از سالن گرفته تا استخر ورزشی و ... در استان توسعه یابند.
 
استاندار ایلام در بخش دیگری به نتایج طرح پژوهشی در خصوص ترک تحصیل دختران مقطع ابتدایی در بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران اشاره کرد و یادآور شد: ریشه یابی لازم دلایل وقوع این مسئله باید انجام و بودجه مناسب برای عملیاتی کردن این طرح تحقیقاتی اختصاص باید.
 
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: بررسی این موضوع در نشست بعدی شورای آموزش و پرورش استان با حضور فرماندار دهلران و بخشدار موسیان انجام شود.
 
وی همچنین در این نشست با تغییر کاربری 22 فضای آموزشی استان موافقت کرد و گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون آموزش و پرورش به منظور درآمدزایی می تواند شماری از فضاهای آموزشی را تغییر کاربری دهد و این فضاها هم چنانچه قابلیت لازم داشته باشند می توانند تغییر کاربری داشته باشند.
 
استاندار ایلام همچنین به وضعیت مدارس آسیب دیده از زلزله اخیر در استان اشاره کرد و گفت: باید اعتبار لازم برای بازسازی این مدارس نیز در آینده نزدیک تامین و عملیات بازسازی این مدارس انجام شود.
 
در این نشست مصوب شد برای تغییر کاربری 22 فضای آموزشی استان با هدف درآمدزایی آنها کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، برنامه و بودجه، شهرداری و فرمانداری در هر شهرستان تاسیس و این فضاها را بررسی و در هر صورت داشتن شرایط مناسب اقدام به تغییر کاربری کامل یا بخشی از آن کنند.
 
بر اساس این قانون شهرداری ها مکلفند بدون اخذ عوارض و مالیات نسبت به تغییر کاربری فضاهای آموزشی اقدام لازم را انجام دهند.
 
تشکیل نشست با حضور فرماندار دهلران و بخشدار موسیان برای بررسی روند ترک تحصیل دختران منطقه موسیان از دیگر مصوبات این نشست بود.
 
 
 
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار