یکی از این ادارات که مدیرکل محترم اش با علاقه مندی فراوان به ادامه حیات مدیریتی تحرکات نامناسبی از خود نشان داده است، اداره کل میراث فرهنگی ست. شاهکار این تحرکات با تغییر دو تن از معاونین این اداره کل در یک روز (29 آبان) اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۵۲۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ 21 November 2017
تابناک ایلام::بخش اول...با آغاز به کار دولت دوازدهم تغییرات مدیریتی از عالی ترین سطح تا پایین ترین سطح اعمال گردید.استان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در بین این تغییر و تحولات تکاپوی برخی مدیران ادارات استان در نوع خود جالب توجه و قابل بررسی ست!
 
یکی از این ادارات که مدیرکل محترم اش با علاقه مندی فراوان به ادامه حیات مدیریتی تحرکات نامناسبی از خود نشان داده است، اداره کل میراث فرهنگی ست. شاهکار این تحرکات با تغییر دو تن از معاونین این اداره کل در یک روز (29 آبان) اتفاق افتاده است.
 
جابه جایی های که جهت خوشایند برخی نمایندگان استان و با هماهنگی کامل با آنان صورت پذیرفته است.  این تغییرات در حوزه معاونت صنایع دستی و معاونت توسعه مدیریت انجام شده است.طی بررسی های به عمل آمده وابستگی معاونین جدید به نمایندگان استان محرز و مشخص گردیده است!
در اینکه تغییر و چینش نیروها حق مسلم و طبیعی یک مدیرکل است جای هیچ گونه شک و تردیدی نیست اما هنگامی که بحث بده بستان با نماینده مجلس به میان می‌آید قطعا افکار عمومی نسبت به موضوع حساس خواهند شد.
 
به راستی اگر تغییرات در راستای منافع سازمان و مردم است چرا شخصی توانمند و کارآمد باید جای خود را به شخصی با توانمندی های کمتر بدهد؟! دلیل تزلزل و تغییرات پی در پی معاونت صنایع دستی در مدت این چهار سال چه بوده است؟!گفتنی است این حوزه هر سال یک معاون را تجربه کرده و این نشان از عدم ثبات و داشتن برنامه مدون جهت پیشبرد اهداف عالیه سازمان است...اینکه معاونت های اداره مطبوع خود را برای طلب آینده مطلوب مدیریتی مورد معامله قرار دهیم امری ناپسند و دور از شان و جایگاه حقوقی مان به شمار می‌رود!
 
این چنین موضوعاتی قطعا از دید اصحاب رسانه و افکار عمومی پنهان نخواهد ماند و مدیریت محترم میراث فرهنگی استان ایلام می بایست پاسخ گوی عملکرد خود در این حوزه باشند...موضوع خواندنی دیگری که مورد بررسی قرار گرفته تبعیض آشکاری ست که در بین نیروهای قراردادی این اداره کل صورت گرفته!این تبعیض در بین 16 نفر از نیروهای طرح های عمرانی انجام شده به این نحو که 5 نفر از این 16 نفر با اعمال نفوذ و با نگاه های قبیله ای و دوستانه با استناد به یک قرارداد صوری سه ماهه تبدیل وضعیت گشته اند و این حرکت مورد اعتراض شدید 11 نفر دیگر گردیده و آنان نیز به سیاق آن 5 نفر خواهان تبدیل وضعیت خود هستند.
 
در رابطه با این موضوع خبرها حاکی از ورود سازمان بازرسی استان به این پرونده دارد.در اینکه قانون شکنی امری مذموم به شمار می آید جای بحثی وجود ندارد ،اما اگر قرار است برای استخدام عده ای جوان قانونی دور زده شود دیگر این تبعیض ناخوشایند جای نخواهد داشت! در این زمینه هم اداره کل میراث فرهنگی باید در اسرع وقت پاسخگو افکار عمومی و رسانه ها باشند. در ادامه و روزهای آتی  به برخی دیگر از مسائل و تخلفات مالی که در این اداره کل صورت پذیرفته خواهیم پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار