احمد آبیار:
مدیرکل بازرسی استان کرمان بیشترین فساد اداری در گذشته را مربوط به کم کاری، عدم تکریم ارباب رجوع و نقض قوانین دانست و گفت: امروز فساد مالی در صدر فساد اداری قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 24 June 2015

احمد آبیار صبح چهارشنبه در جلسه هم ‌اندیشی ذی ‌حسابان، معاونان و مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان؛ کارمندان را سرمایه دولت دانست و گفت: سرمایه گذاری برای کارمندان در واقع سرمایه گذاری برای دولت است.

وی ادامه داد: ذی حساب در واقع فردی امین، متخصص و نخبه مالی بوده و وظیفه ای دشوار و خطیر را در دستگاه های اجرایی بر عهده دارد.

آبیار با اشاره به اینکه حضور ذی حساب باعث کاهش آمار تخلفات اداری می شود، افزود: فساد در دستگاه هایی که به دنبال محدود کردن نظارت هستند بیشتر رخ می دهد.

لزوم برخود جدی با فساد

این مسئول با تاکید بر لزوم برخود جدی با فساد، ابراز داشت: سکوت در برابر فساد نوعی خیانت است و در مقابله با فساد نخست باید از خود شروع کنیم.

مدیرکل بازرسی استان کرمان وضعیت دستگاه های اداری را مطلوب ندانست و ادامه داد: فساد در همه دولت ها وجود دارد، مهم این است که قاطعانه و جدی با عاملان فساد برخورد صورت گیرد.

وی بیشترین فساد اداری در گذشته را مربوط به کم کاری، عدم تکریم ارباب رجوع و نقض قوانین دانست و افزود: امروز فساد مالی در صدر فساد اداری قرار گرفته است.

آبیار نقض قوانین را فساد سفید و دریافت رشوه و اختلاس های جزئی را فساد خاکستری دانست و ادامه داد: در دهه اول و دوم انقلاب شاهد فساد سفید و در سال های بعد شاهد وقوع فساد خاکستری بودیم.

وی یادآور شد: امروز فساد به فساد نظام یافته تبدیل شده که مبارزه با آن دشوار بوده و باید عمقی نگاه کرد و پشت پرده را نیز دید.

آبیار با اشاره به اینکه باید به صورت نظام یافته با این قبیل فسادها که به صورت باندی شکل می گیرند برخورد شود، افزود: بیشترین فسادها مربوط به سیستم اداری است.

این مسئول از رواج فساد سیاه در کشور خبر داد و گفت: این فاسد مرتبط با سلامت، جسم، روح، امنیت و آسایش مردم است.

۸۰ درصد مردم معتقد به وجود فساد در دستگاه های اداری هستند

وی با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی های صورت گرفته ۸۰ درصد مردم معتقد به وجود فساد در دستگاه های اداری هستند، افزود:  فساد می تواند جامعه ای را متلاشی کند بنابراین باید در برابر آن ایستادگی کرد.

این مسئول ادامه داد: ترویج فساد در جامعه امنیت را به مخاطره انداخته و در چنین شرایطی همه متضرر خواهند شد.

مدیرکل بازرسی استان کرمان تسامح در حفظ اموال دولتی را یکی دیگر از جرائم کارکنان دولت دانست و ادامه داد: کم کاری نیز نوعی خیانت بوده و افراد در هر جایگاهی باید به وظایف تعیین خود به نحو مطلوب عمل کنند.

آبیار امنیت شغلی کارکانان را باعث سوء استفاده برخی کارکنان دانست و گفت: اما در برابر این افراد کارکنانی هستند که وظایف خود را به خوبی به انجام می رسانند.

کسب رتبه نخست حفظ اموال در کرمان

وی نمره ایران در زمینه تعمیر و نگهداری امکانات را صفر ذکر کرد و افزود: گاه شاهد سهل انگاری در حفظ اموال دولتی در جامعه هستیم.

آبیار از کسب رتبه نخست حفظ اموال کرمان خبر داد و گفت: در واقع اموال دولت امانتی در دست ما به شمار می آیند و باید به خوبی از آنها نگهداری کنیم.

مدیرکل بازرسی استان کرمان با اشاره به فداکاری و ایثار شهدا، افزود: ایران اسلامی بر پایه گذشت و فداکاری بنا نهاده شده و این امر مسئولیت ما را مضاعف می کند چرا که ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار