استان ایلام بعداز خوزستان دومین استان ازلحاظ ذخایر نفت و دومین استان بعداز بوشهر از لحاظ ذخایر گاز می باشد و ( %۳ ) گاز جهان درایلام قرار دارد.اما مشکل اینجاست که ایلام بااین ظرفیت و پتانسیل بالا هنوز نتوانسته جایگاه خود راپیدا کند.
کد خبر: ۵۲۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 16 November 2017
تابناک ایلام ::به بهانه بازدید استاندار محترم جناب آقای سلیمانی و معاون محترم وزیرنفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، از پالایشگاه گاز ایلام بر آن شدم تا پیگیر نگاه استاندار ایلام به مقوله نفت و گاز و این نعمت خدادادی استان ایلام شوم.
 
نگاه قاسم سلیمانی دشتکی به نفت و گاز استان ایلام یک نگاه ویژه ، علمی و با برنامه است.

ایشان اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت نفت و گاز استان داشتند ، از منابع وظرفیت های نفت و گاز استان، از عقب افتادگی ها و سهل انگاری های که تا کنون وجود داشته، از عدم استفاده بهینه از دانش و تکنولوژی نفتی در ایلام ، از استقرار دفتر نفت گاز غرب کشور در خارج از استان،از اولویت استخراج میادین نفت و گاز مشترک با کشور عراق،از کندی پیشرفت پروژه های نفتی استان، از عدم برنامه ریزی لازم و مدون برای پیشرفت پروژه های نفتی استان ، از حمایت سرمایه گذاران در پروژه های نفتی پایین دستی با اولویت سرمایه گذاران بومی ایلامی و بسیاری مسائل دیگر ، و  همکاری و همدلی همه ی متخصصان بومی ایلامی که در این زمینه تخصصی دارند و می توانند برنامه هایی ارائه دهند ومی توانند گامی در پیشرفت این صنعت عظیم نفت را بردارند. خواستار شدند.
 
 
 و از همه ی اینها مهم تراستفاده طلایی از موقعیت کنونی نمایندگان محترم مجلس که عضو کمیسیون انرژی هستند همدلی و هم فکری متخصصان این نعمت خدادادی و
حمایت( %۱۰۰ ) مسئولین از بکارگیری جوانان  بومی و اشتغال آنان در صنعت نفت را خواستار بودند. وهمه ی ما را به آینده ی صنعت نفت و گاز استان ایلام بسیار امیدوار نمودند.

 نگاه قاسم سلیمانی دشتکی نگاهی متفاوت ازدیگران بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار