مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: 50 کیسه خون به زلزله‌زدگان کرمانشاهی اهداء شد .
کد خبر: ۵۲۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 15 November 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛مهدی اکبری‌ دهبالایی با قدردانی از استقبال مردم در اهداء خون به افراد نیازمند در حادثه زلزله اخیر از برطرف شدن نیازمندی‌های خونی آنها خبر داد.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: در اولین ساعات پس از زمین لرزه ویرانگر کرمانشاه، ساختمان اداره کل انتقال خون استان ایلام مملو از مردم نوع دوستی شد که مصداق واقعی این بیت شعر شدند چو عضوی به درد آورد روزگار /  دگر عضو ها را نماند قرار

وی ادامه داد: زمانی مردم متوجه شدند که نیاز مبرم به گروه‌های خونی هستیم به مراکز انتقال خون مراجعه کرده به نحوی که در این راستا با تراکم جمعیت مواجه شدیم.

این مسؤول اضافه کرد: در این سه تا چهار روز بالغ بر ۳۰۰ نفر از هم استانی‌های عزیز به مرکز انتقال خون استان ایلام مراجعه و از این تعداد بالغ بر ۲۰۰ نفر توانستند که اهداء خون انجام دهند، مابقی افراد ثبت نام شدند و در لیست انتظار هستند که اگر لازم باشد بر اساس گروه‌های خونی بتوانند اهداء خون انجام بدهند.

اکبری‌دهبالایی تصریح کرد: در همان ساعات اولیه که زلزله رخ داد ساعت ۴ صبح اولین محموله خون را به استان کرمانشاه ارسال کردیم که بر اساس نیازی که استان کرمانشاه اعلام کرد توانستیم ۵۰ کیسه خون ارسال کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: فعلا مصدومان زمین لرزه یک شنبه شب کرمانشاه نیازی به خون ندارند و در صورت نیاز از طریق رسانه استانی به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار