مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
مدیرکل بهزیستی استان گفت هیچ گزارشی در خصوص خون بازی و یا بازی شهامت بین دانش‌آموزان به اورژانس اجتماعی استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۲۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 15 November 2017

محسن ارشدزاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این روزها اخبار، عکس‌ها و فیلم‌هایی از بازی وحشتناک دانش‌آموزان برخی استان‌ها در رسانه‌ها منتشر شده است، بازی به نام خون‌بازی که حاکی از خشونت و ضعف در برخی مسائل تربیتی و پرورشی در نظام آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه خوشبخانه هیچ موردی از این پدیده نوظهور به اورژانس اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی گزارش نشده، بیان کرد: این موضوع اصلاً در استان ما مطرح نبوده و حتی این موضوع را بعد از پیگیری خبرگزاری فارس در استان دنبال کرده و متوجه شدم چنین موردی در استان ما نیست.

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید به اینکه دلیل ایجاد خون‌‌بازی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که جوانان نحوه درست به کار بردن آن را نمی‌دانند، ادامه داد: عدم وجود اعتماد به نفس، مشکلات خانوادگی، فقر و سایر موارد باعث ایجاد چنین معضلی شده که البته تعدادشان هم کم است ولی باید از همان اول ریشه‌کن شوند.

وی در پاسخ به اینکه اخیراً برخی از مدارس و مهدهای کودک مناطق حاشیه‌نشین شاهد شپش موی سر در بین دانش‌آموزان هستند، گفت: موصوع بهداشت و درمان مهدهای کودک جزو حیطه فعالیتی بهزیستی نبوده و باید مراکز بهداشتی و علوم پزشکی جدیت لازم در پیشگیری از این مشکلات را داشته باشند.

ارشدزاده افزود: علوم پزشکی عهده‌دار امور مربوط به بهداشت دهان، دندان، موی سر و غیره است و کسب اطلاع دقیق از وضعیت بهداشتی دانش‌آموزان در مدارس و مهدهای‌کودک و موضوعات پیشگیری جزو حیطه وظایف آنهاست.

چند سال پیش، پدیده «خون‌بازی» به وسیله بعضی از کارشناسان آموزشی میان دانش‌آموزان شناسایی شد. آنها از آموزش و پرورش خواستند تا این موضوع بحرانی نشده و میان دانش‌آموزان شیوع پیدا نکرده است، با آن مقابله کند.

«خون‌بازی»، پدیده‌ای است که طی آن دانش‌آموزان دست‌های خود را با وسیله‌ای وسیله برنده خراش داده و در معرض عموم قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :