مدیر شرکت خدمات حمایتی قزوین:
مدیر شرکت خدمات حمایتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 تن کود غیرمجاز شیمیایی به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در استان جمع‌آوری و توقیف شد.
کد خبر: ۵۲۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶ 12 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی با بیان این خبر اظهار داشت: این میزان کود توقیف شده شامل پنج هزار کیسه 50 کیلویی انواع کودهای غیرمجاز کشاورزی شامل سوپر فسفات تریبل، دی آمونیوم فسفات،  اوره، سولفات پتاسیم، ماکرو گرانوله و  کلروپتاسیم بود.

وی افزود: این کودهای غیرمجاز توسط برخی افراد سودجو در داخل استان و گاهاً استانهای همجوار از ترکیب مواد جامد نظیر خاک، گچ و مواد غیرمجاز حاوی فلزات  سنگین در مراکز غیر معتبر با قیمت‌های پایین عرضه می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان قزوین بیان کرد: متأسفانه این مراکز در استان اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز کودهای شیمیایی با نام و نشان دولتی (شرکت خدمات حمایتی کشاورزی) کرده‌اند.

اسماعیلی تصریح کرد: بر همین اساس، طی یک عملیات با هماهنگی و حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی انتظامی، قضایی کودهای شیمیایی غیرمجاز که با نام و نشان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جمع‌آوری و توقیف و به انبارهای شرکت در استان منتقل شد.

این مسؤول با اشاره به عواقب استفاده از این کودها برای محصولات کشاورزی تصریح کرد: استفاده از کودهای شیمیایی غیرمجاز در مزارع و باغات موجب کاهش شدید عملکرد محصول در واحد سطح، عدم دستیابی کشاورزان به عملکرد مورد انتظار آنان، کاهش کیفیت محصولات کشاورزی تولیدی، ایجاد آلودگی در منابع آب و خاک، تخریب اراضی کشاورزی و در نهایت آلودگی محیط زیست می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان قزوین اضافه کرد: در کودهای  غیرمجاز، وجود عناصر غیرمجاز و فلزات سنگین گاهاً سلامت جامعه را هم به مخاطره می‌اندازد.

اسماعیلی با بیان اینکه  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری نسبت به تأمین و تدارک بسیار مناسبی در خصوص کودهای شیمایی در محصولات بهاره و پاییزه کرده است به کشاورزان استان توصیه کرد: کودهای مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و کارگزاری‌های شناسنامه‌دار تهیه کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 44 کارگزار تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی در سطح استان آماده ارائه خدمات به کشاورزان استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار