مدیرگروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: هوای استان ایلام از امروز تا اواسط هفته آینده با ناپایداری هوا و افت دما تا پنج درجه نسبت به روزهای گذشته مواجه
کد خبر: ۵۲۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 09 November 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست اظهار کرد: هوای استان از امروز در نقاط مختلف کمی ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد و در برخی نقاط با رگبار پراکنده همراه است و در شهرستان مهران نیز باد نسبتا شدید و غبار محلی رخ می دهد.
 
وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در کشور عراق گاهی سرعت باد افزایش می یابد که می تواند منجر به گرد و غبار در شهرهای زیارتی یا مسیرهای منتهی به آنها شود.
 
میهن پرست گفت: طبق بررسی نقشه های ماهواره ای از روز شنبه تا اواسط هفته آینده افت دما در سطح استان ایلام و شهرهای نجف و کربلا و مسیرهای پیاده روی اربعین رخ می دهد.

وی به مسئولان حوزه اربعین استان ایلام یادآور شد: زائران اربعین حسینی و مسئولان باید در خصوص موارد فوق و به ویژه کاهش دما تمهیدات مقتضی را به عمل آورند.
 
وی تاکید کرد: بارندگی قابل توجهی در سطح استان رخ نمی دهد و روزهای پنجشنبه و شنبه در نواحی شمالی استان احتمال بارش پراکنده وجود دارد.
 
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال گذشته با کاهش محسوس بارش های جوی مواجه بود و بر خلاف بارش های چشمگیر سال زراعی 95 - 94، با توجه به کاهش محسوس بارش ها در سال زراعی 95 - 96 از منظر هواشناسی استان ایلام در وضعیت خشکسالی قرار دارد.
 
403 میلی متر بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری (اول مهر سال 95 تا پایان شهریور سال 96) در استان ایلام ثبت شده است که نسبت به سال زراعی گذشته 53 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 14 درصد کاهش را نشان می دهد.
 
با توجه به موج بازگشت زائران از طریق مرز بین المللی مهران هم اکنون حجم تردد در جاده های استان ایلام سنگین و روان است و مسیر تردد زائران از مهران تا سه راهی سرابله یکطرفه شده است.
 
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 50 درصد زائران اربعین بوده است.
 
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار