مدیر حوزه های علمیه برادران سمنان:
مدیر حوزه های علمیه برادران استان سمنان گفت: پیام مهم پیاده‌روی بزرگ اربعین صلح و دوستی و نمادی از وحدت و آزادیخواهی مسلمین است.
کد خبر: ۵۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 08 November 2017
به گزارش تابناك سمنان، حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور شیعیان کشورهای مختلف، همراهی اهل تسنن و مشارکت ادیان و مذاهب مختلف مانند کلیمیان و مسیحیان در پیاده‌روی بزرگ ابعین، نمادی از همبستگی با پیام صلح و دوستی برای جهان است.

وی با تاکید بر اینکه پیاده‌روی بزرگ اربعین نشانه زنده بودن نهضت حسینی و مسیر کربلایی است، گفت: در شرایط کنونی ناامنی های منطقه و دسیسه دشمنان اسلام در تشکیل گروهک های تروریستی و تکفیری برای اغتشاش در کشورهای مسلمان، پیاده‌روی بزرگ اربعین رزمایش عظیم همبستگی و وحدت مسلمانان منطقه از هر کشوری است.

مدیر حوزه های علمیه برادران استان سمنان یادآور شد: پیاده‌روی اربعین زنده نگهداشتن نهضت حسینی و عامل بصیرت مسلمانان جهان و محوری برای گردآمدن شیعیان جهان در برابر جهان کفر است که از وجود چنین معنویتی برخوردار نیستند.

وی ، آیین اربعین را صحنه بزرگ و زیبای معنویت و چهره زیبایی از صلح‌طلبی دنیای اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: این آیین نشان می دهد نهضت حسینی فقط به سال 61 هجری قمری ختم نشده است و امواج و آثار واقعه کربلا در تمام دوران ها بر زندگی و حیات مسلمانان اثرگذار بوده و عامل وحدت آنان است.

مهدی نژاد با اشاره به حضور مسلمانان و شیعیان از کشورهای نیجریه، سودان، لبنان و دیگر کشورها در پیاده‌روی اربعین، یادآور شد: این تجمع بزرگ این پیام را برای جهانیان دارد که در هر نقطه از دنیا به یک کشور مسلمان تعرض شود، همه مسلمانان در دفاع از آن کشور هم‌صدا و هم‌پیمان هستند، همانگونه که در سوریه و عراق زمینه همکاری مسلمانان برای دفاع از ملت مسلمان منطقه شکل گرفت و گروه های تکفیری را زمین‌گیر کرده است.

مدیر حوزه های علمیه برادران استان سمنان با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در زمان اسارت و حرکت به سمت شام، بیابان کربلا را در آینده زیارتگاهی برای مسلمانان دانستند، گفت: امروز شاهد تحقق پیش‌بینی آن حضرت هستیم و مسلمانان با شکل دادن پیاده‌روی و تجمع بزرگ اربعین، پیام وحدت و آزادیخواهی خود را که در رگ و خون شیعه جاری است برای جهانیان اعلام می‌کنند.

روز اربعین از چند سال گذشته صحنه حضور و پیاده روی میلیونی و بزرگ مسلمانان کشورهای منطقه به ویژه از ایران اسلامی بوده و مردم مسلمان عراقی و برخی گروه ها از ایران اسلامی در قالب موکب های از پیش تعیین شده، مشغول خدمت به زائران اربعینی در مسیر هستند.
برچسب ها: اربعين
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار