کد خبر: ۵۲۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 23 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،مجید تشکری با اشاره به اینکه کشت پاییزه چغندرقند استان در سطح 25 هکتار انجام شده است،افزود:در هر هکتار حدود 60 تن چغندرقند برداشت می‌شود.

وی با اشاره اینکه امسال دومین برداشت چغندرقند پاییزه را در استان تجربه می‌کنیم،اظهار کرد: مساحت اولین سطح زیر کشت 790 هکتار بوده است که 9 هکتار آن در استان خراسان شمالی و مابقی در استان گلستان بوده و به دلیل اینکه بذر کشت این محصول را کارخانه قند شیروان به کشاورزان اعطا کرده و کشاورزان نیز محصول خود را به این کارخانه تحویل می‌دادند، آمار استان گلستان نیز در این استان محاسبه شده است.

تشکری ادامه داد:میزان مصرف آب چغندرقند در کشت پاییزه نسبت به کشت بهاره 50 درصد کمتر است و از سوی دیگر نیازی به سم پاشی ندارد. همچنین برای تناوب زراعی،کشت این محصول مناسب است.

وی با بیان اینکه کشت این محصول شرایط خاص خود را طلب می‌کند، اظهار کرد: کشت این محصول در زمستان باید در مناطقی که گرمتر هستند انجام شود. به عنوان مثال کشت این محصول در این استان در منطقه مانه و سملقان انجام شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر عملکرد کارخانه قند شیروان در پرداخت وجه به کشاورزان بهتر شود کشاورزان نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول خواهند داشت.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار