مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ اربعین حسینی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.
کد خبر: ۵۱۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 05 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام هادی عسگری ، اربعین حسینی را فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و اظهار کرد: باید با انجام اقدامات فرهنگی، از ظرفیت‌ اربعین برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

عسگری معرفی شهدا به جامعه به ویژه جوانان را در الگوگیری آنان از این چهره های موفق و زندگی کردن بر اساس سبک و شیوه زندگی آنها موثر دانست و افزود: تلاش شده تا از تمامی ظرفیت های ایثارگری استان برای معرفی شهدا به زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی استفاده شود تا جامعه و نسل جوان با این چهره‌ها بیشتر آشنا شوند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای طرح نیابتی شهدا در مراسم اربعین، اظهار کرد: در این طرح به زوار عتبات عالیات یک شهید معرفی می‌شود تا آنها حین زیارت نائب الزیاره آن شهید باشند.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح نیابتی شهدا برای 9800 شهید استان کرمانشاه، گفت: برای این منظور حدود 30 هزار برگه  و برای هر شهید سه برگه، شامل مشخصات به همراه عکس آنها چاپ و برای توزیع بین زوار عتبات عالیات در اختیار موکب ها قرار گرفته است.

عسگری سپس با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت های حسینیه‌های شهدا برای اسکان و پذیرایی زوار عتبات عالیات، اظهار کرد: در استان کرمانشاه حدود 35 حسینیه شهید داریم که این حسینه ها به طور میانگین ظرفیت اسکان شبانه 300 نفر را دارند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار