صبح امروز
امام جمعه ایلام بر لزوم تعمیق مبانی اخلاق و مفاهیم دینی در جامعه دانشگاهی ایلام تاکید کرد.
کد خبر: ۵۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 23 June 2015
آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ایلام اظهار داشت: ماه مبارک رمضان کارگاه اصلاح اخلاق، سازندگی و بهار قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: انسان پیچیده‌ترین موجود هستی است و ماه مبارک رمضان یک کارگاه سازندگی است که مدیریت این کارگاه قرآن کریم است و بر اساس تعالیم قرآن کریم انسان در مسیر درست قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: حرکت انسان‌ها اگر بر اساس آموزه‌های قرآن کریم باشد او را خلیفه‌الله قرار می‌هد و جز این باعث گمراهی و فنای انسان‌ها می‌شود.

وی خطاب به اساتید، کارکنان و دانشجویان اضافه کرد: باید در ماه مبارک رمضان با تمسک به قرآن، سیره پیامبر و امامان معصوم حرکت کنیم.

لطفی تصریح کرد: اخلاق مجموعه‌ای از سنت‌ها، آداب، رسوم و روش‌ها است که باید در ماه مبارک رمضان بیش از گذشته در معرض قرآن و منطبق بر آن باشد.

در ابتدای این مراسم نیز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام ضمن خوشامدگویی به نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حضور امام جمعه ایلام در دانشگاه آزاد اسلامی در ماه رمضان که ماه نزول قرآن است سبب دلگرمی مسئولان دانشگاه شده و مورد استقبال اساتید، دانشجویان و کارکنان قرار گرفته است.

شهریار عباسی افزود: سلسله مباحث اخلاق اسلامی که با سخنرانی امام جمعه ایلام انجام می‌شود تحت عنوان کارگاه آموزشی برای اساتید و کارکنان دانشگاه در نظر گرفته می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد واحد ایلام تصریح کرد: بیان مباحث اخلاق اسلامی سبب تعمیق مبانی اخلاق و مفاهیم دینی در جامعه دانشگاهی می‌شود و امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند نشر اخلاق اسلامی توسط روحانیت معزز است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار