فرماندار رزن کشت گلخانه را به عنوان یکی از مهمترین زمینه های کشاورزی دانست و اضافه کرد: گسترش کشت گلخانه ای موجب کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی خواهد بود.
کد خبر: ۵۱۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ 01 November 2017
فرماندار رزن گفت: تمامی چاه‌های غیر مجاز دارای حکم انسداد شهرستان رزن تا پایان آبان ماه مسدود خواهد شد.

به گزارش مهر، فتحعلی حسینی در کارگروه کشاورزی شهرستان رزن با بیان اینکه کمبود آب از چالش های اساسی کشور است، گفت: در راستای حفظ منابع آبی تمامی چاه های غیرمجاز دارای حکم انسداد در شهرستان رزن تا پایان آبان ماه مسدود خواهد شد.  

وی ضمن تاکید بر فعال شدن اتاق فکر بخش کشاورزی این شهرستان ادامه داد: تشکیل این اتاق فکر با حضور جوانان و بررسی چالش ها و مسائل موجود می تواند در ارائه راهکارهای موثرنقش بسزایی داشته باشد.  

فرماندار رزن کشت گلخانه را به عنوان یکی از مهمترین زمینه های کشاورزی دانست و اضافه کرد: گسترش کشت گلخانه ای موجب کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بانکها و جهاد کشاورزی ظرفیت های موجود در دریافت وام را به کشاورزان اعلام کنند، اظهار داشت: دولت در راستای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت وام های کم بهره با سود ۶ درصد پرداخت می کند که از این تسهیلات می توان برای متقاضیان ایجاد گلخانه استفاده کرد.  

حسینی تاکید کرد: شرکت های بیمه باید تعهدات خود را نسبت به کشاورزان خسارت دیده از جمله خشکسالی، سرمازدگی و تگرگ انجام دهند چرا که پرداخت به موقع مطالبات خسارت دیدگان می تواند کشاورزان را نسبت به بیمه کردن محصولات خود ترغیب کند.  

وی یادآور شد: پرداخت خسارت کشاورزانی که جو آبی و دیم و گندم دیم کاشته اند تایید شده و به زودی خسارت کشاورزان پرداخت می شود.  

فتحعلی حسینی با عنوان اینکه حفظ تعادل دام و مرتع از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: بحث جمع آوری پلاستیک ها باید با جدیت پیگیری شود

حسینی با اشاره به اینکه از ۸۵ هزار هکتار گندم کشت شده در شهرستان ۱۵ هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود، عنوان کرد: باید با تحلیل و بررسی و انجام اقدامات لازم کشت آبی کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار