مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون از محل اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور ۸۳ هزار و ۵۴۸ خانوار روستایی و شهری در استان کرمانشاه در مقابل حوادث طبیعی بیمه شدند.
کد خبر: ۵۱۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 01 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،رضا محمودیان  با اشاره به اینکه در 6 ماه ابتدای امسال 986 واحد روستایی برای مقاوم‌سازی با نهادهای مرتبط قرارداد بسته‌اند، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 429 واحد نیز به طور کامل مقاوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از برگزاری دو جلسه و تصویب 15 مصوبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه در 6 ماه گذشته خبر داد و گفت: مدیریت بحران دارای 14 کارگروه در قسمتهای مخالف است که در نیمه نخست امسال 26 جلسه با رؤسای این کارگروه‌ها تشکیل شده است.

محمودیان با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی مدیریت بحران در رابطه با مدیریت بحران در جستجو و نجات، سامانه فرماندهی سانحه، ارتباطات در بحران و مدیریت بحران در برف و کولاک، بیان کرد: در 6 ماه نخست امسال 108 دستگاه اداری، فرمانداری و شهرداری‌ها و 386 نفر در برنامه‌های آموزشی یازمان مدیریت بحران شرکت کرده‎اند.

وی با بیان اینکه ادارات مدیریت بحران استانها سه قسمت عمده دارند، عنوان کرد: پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی مقابله و بازسازی و بازتوانی این سه قیمت را تشکیل داده و کارگروه‌های مختلف نیز براساس همین تعاریف سه‌گانه تقسیم می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در بخش آمادگی مقابله قسمتی با عنوان «هشدارسریع» وجود دارد که در طول شبانه‌روز فعال است، گفت: این بخش هشدارهای لازم را در زمینه‌های مختلف مانند پیش‌بینی بارش شدید را به کارگروه‌های مربوطه اطلاع می‌دهد.

محمودیان با بیان اینکه هشدار و اطلاعیه با یکدیگر تفاوت داشته و در اطلاعیه همکاران در کارگروه‌های مختلف در جریان خبر قرار می‌گیرند و در هشدار باید دستگاه‌ها ظرفیت‌های خود را به حالت آماده‌باش قرار دهند، بیان کرد: در نیمه نخست امسال 20 مورد هشدار از سوی هواشناسی و مدیریت بحران کشور به فرمانداریها و شهرداریهای استان و رؤسای کارگروه‌های تخصصی صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون 21 مانور در زمینه‎های مختلف مانند اسکان اضطراری، امداد و نجات جاده‌ای، اطفاء‌حریق و نمایش توان خودرویی برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از محل اعتبارات ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور 706 میلیارد و 20 میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های وارد شده به باغات و زمین‌های زراعی و ارتقای آبیاری نوین در استان کرمانشاه اختصاص یافته است، عنوان کرد: همچنین از این اعتبارات کمک بلاعوض برای تأمین لوازم خانگی 300 خانوار آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است.

محمودیان با اشاره به اینکه هر چقدر در مقوله پیشگیری و پیش‌بینی، آموزش داده شود، در زمان بحران آسیب کمتری وارد می‌شود، اظهار کرد: بیش از 52 دقیقه برنامه آموزشی با محوریت مدیریت بحران و در رابطه با آگاه‌سازی مردم در برابر حوادث طبیعی در کارگروه آموزشی واطلاع‌رسانی انجام شده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار