مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پیش‌بینی تداوم آلودگی هوای شهر مشهد برای امروز، دوشنبه، خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 30 October 2017
به گزارش تابناک : حمید صالحی، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده و مقایسه غلظت آلاینده‌ها، در روز دوشنبه نیز شاهد وضعیت ناسالم هوا و استمرار آلودگی هوا در شهر مشهد و قرارگیری شاخص آلودگی هوا در وضعیت هشدار خواهیم بود.

وی ادامه داد: در شرایط هشدار هوا تمامی گروه‌های سنی در معرض آسیب هستند و لازم است شهروندان تا حد امکان از تردد با خودروهای شخصی در مناطق مرکزی و پرترافیک شهر خودداری کرده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را جایگزین کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: بر این اساس به مدارس نیز توصیه می‌شود از ورزش‌های هوازی دانش‌آموزان برای پیش‌گیری از بیماری‌های منتج از آلودگی هوا، جدا خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، بانوان باردار، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و از شهروندان نیز تقاضا می‌شود حتی‌المقدور از ترددهای غیر ضروری درون شهری اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، میزان آلودگی هوای مشهد روز گذشته، یکشنبه، با شاخص 164 در وضعیت هشدار و ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار داشت، به‌گونه‌ای که ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سرافزاران با شاخص 155، چمن با شاخص 154 و سمزقند با شاخص 153 دارای بیش‌ترین میزان آلودگی هوا در سطح شهر مشهد بودند.

همچنین در پی تداوم وضعیت هشدار آلودگی هوا در مشهد، آموزش و پرورش استان در خصوص آلودگی هوا و وظایف مدارس بحشنامه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است.

"با عنایت به آلودگی هوای شهر مشهد به دلیل پدیده  وارونگی هوا در فصل زمستان  ضروری است مدیران و معلمین تربیت بدنی مدارس موارد لازم را جهت جلوگیری از ایجاد عوارض ناشی از آلودگی هوا در برگزاری کلاس درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان در این ایام و سایر روزهای مشابه رعایت کنند."





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار