سامانه سهام عدالت که برای به روزرسانی و اعمال تغییرات لازم از ابتدای آبان ماه امسال از دسترس خارج شده بود از روز جمعه پنجم آبان ماه بار دیگر در دسترس مشمولان قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 28 October 2017

به گزارش تابناک : از یکم آبان ماه امسال و با پایان یافتن مهلت زمانی مشمولان برای پرداخت مانده بدهی سهام عدالت، این سامانه به مدت چهار روز به  منظور به روزرسانی سیستم و تغییرات لازم از دسترس عموم مردم خارج شد. براساس اعلام سازمان خصوصی سازی، مشمولان از امروز دوباره می توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت، شماره شبای بانکی خود را برای برخورداری از سود سهام عدالت وارد یا صورت وضعیت دارایی خود را مشاهده کنند.

بر این اساس، تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت شدگان این سهام می توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و همچنین در صورتی که تاکنون شماره شبای خود را به این سامانه اعلام نکرده اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.

از تعداد حدود 47 میلیون نفر افراد مجاز برای اعلام شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت، شمار مشمولانی که تاکنون شبای بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند حدود 33 میلیون نفر اعلام شده است. در این میان، مددجویان نهادهای حمایتی، روستاییان و عشایر و کارگران فصلی و ساختمانی بالاترین میزان مشارکت در اعلام شماره شبای بانکی به سامانه را داشته اند؛ مددجویان با 76درصد، روستاییان با 75درصد و کارگران با 70درصد در صدر گروه های مشمولی هستند که مشارکت بالایی در ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه سهام عدالت داشته اند. بر این اساس قرار است تا پایان امسال سود سال مالی 95 شرکت های سرمایه پذیر طی سه مرحله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود.

گفتنی است سامانه سهام عدالت در اسفندماه سال 94 رونمایی شد و مهلت شش ماهه ای که از سوی سازمان خصوصی سازی برای تسویه باقیمانده اقساط توسط مشمولان تعیین شده بود، در پایان شهریورماه امسال به اتمام رسید، اما با تصمیم معاون اول رئیس جمهور در جلسه شورای عالی سیاست های اصل 44، این مهلت تا پایان مهرماه مجددا تمدید شده بود.







منبع : فرصت امروز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار