مدیرکل استاندارد قزوین گفت: ضریب نفوذ استاندارد بر کالاها و خدمات در استان 99/7 درصد است که این رقم از میانگین کشوری بیشتر است.
کد خبر: ۵۱۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 25 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، محمودرضا طاهری روز سه شنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد قزوین که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد،افزود: ضریب پوشش استاندارد در کشور 95 درصد است و این اختلاف نشان می دهد گام های بلندی از سوی تولیدکنندگان قزوینی در حوزه استاندارد برداشته شده است.
این مسئول در ادامه گفت: با توجه به گام های برداشته شده در جهت بهبود کیفیت کالاها، خریداران امروز توجه ویژه ای به نشان استاندارد دارند.
به گفته وی، در صورتی می توان محصول و کالای استاندارد تولید کرد که در همه زمینه ها شامل مواد اولیه، ماشین آلات،محیط زیست و حمل و نقل مدیریت هوشمند اعمال کنیم.
وی با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد در جامعه، گفت: در همین راستا پویش # کالای استاندارد ایرانی می خرم راه اندازی شده است و در این رابطه هر روز گام های موثرتری نسبت به گذشته برداشته می شود.
طاهری در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک در صورتی که مولفه استاندارد در حوزه تولید مورد توجه قرار نگیرد قادر به رقابت با اجناس خارجی و توسه صادرات و پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی نخواهیم بود.
در این آیین از 22 تولید کننده نمونه، 11 مدیر کنترل کیفیت، 2 واحد عرضه کننده کالاهای داخلی به همراه 2 واحد صنعتی نمونه استان قزوین تجلیل به عمل آمد.
درسفر یک روزه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به قزوین،همچنین ساختمان اداری-آزمایشگاهی اداره استاندارد این استان در زمینی به مساحت یک هزار و 420 متر و با زیربنای چهار هزار و 630 متر مربع در 6 طبقه و با 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مورد بهره برداری قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار