'رویا عباسی' اولین بانوی ارومیه ای عضو تیم ملی قایقرانی که مقام چهارم تیمی مسابقات روئینگ دختران آسیا را در مسابقات تایلند به دست آورده بود، برای کسب مدال قهرمانی بازی های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی خیز برداشته است و تمام توان خود را برای رسیدن به این مدال به کار گرفته است.
کد خبر: ۵۱۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 24 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي، رویا عباسی قایقران 25 ساله اهل ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حدود هفت سال است که به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال می کنم و در این مدت نیز تنها بانوی استان هستم که به عضویت تیم ملی قایقرانی درآمده ام.
وی ادامه داد: پیش از اینکه این ورزش را شروع کنم، در رشته کبدی فعالیت می کردم و از سال 1388 بعد از استعدادیابی در مدرسه به این رشته وارد شدم و تا به حال نیز به صورت حرفه ای دنبال کرده ام.
وی افزود: برای رقابت های آسیایی تایلند، سخت تمرین کرده بودیم و در سایه تداوم تمرین ها نتایج خوبی را به دست آوردیم.
وی با اشاره به اینکه اردوی تیم ملی برای آمادگی بازی های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی از اوایل آذرماه سال جاری آغاز می شود، گفت: سعی داریم با تمرینات مناسب و حمایت های جیوگانیک مربی رومانیایی تیم ملی بتوانیم نتایج مطلوب به ویژه قهرمانی را به دست آوریم.
وی حمایت های خانواده و انجام تمرین های سخت زیر نظر مربیان مجرب تیم ملی را رمز موفقیت تیم ملی قایقرانی کشور عنوان کرد و افزود: در مدت چهار ماه که زیر نظر این مربی تمرین کردیم توانستیم مقام چهارم مسابقات آسیایی تایلند را در بخش تیمی با کمترین فاصله امتیازی با تیم سوم به دست آوریم و این در حالی بود که امید کسب چنین نتیجه ای را نداشتیم.
عباسی ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت های بالایی در رشته قایقرانی است و می تواند نمایندگان بیشتری را در تیم ملی داشته بادش.
وی افزود: شرایط جغرافیایی استان و استعداد ورزشکاران این رشته بسیار بالاست و مشکل اصلی، نبود امکانات این رشته ورزشی در سطح رقابت های بین المللی است.
وی ادامه داد: نبود امکانات مناسب از جمله محلی مناسب برای تمرین قایق رانی و پاروزنی در استان باعث می شود تا در انجام برخی تمرین ها با مشکل مواجه شویم که این امر نیز توجه جدی مسئولان را می طلبد.
این بانوی قایقران با بیان اینکه مجوز تمرین در سد شهرچایی برای قایقرانی لغو شده است، اظهار کرد: برخی مواقع به خاطر تمرین پارو زنی مجبور هستیم به سد حسنلو برویم و در آن محل به قایقرانی و تمرین بپردازیم.
به گزارش ایرنا رویا عباسی دارای مقام دوم کشور در سال 1393، مقام سوم کشوری در سال 1390 بوده و مدت حدود هفت سال است که عضو تیم ملی است.
آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم قایقرانی در ایران است و حضور 10 ملی پوش به نام های محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر جوهری، وحید جوهری، فرزاد کربلایی قلی زاده، فرهاد کربلایی قلی زاده و سیدحسن موسوی و 2 مربی به نام های طاهر کبوتری و سیمین خیاطی در بازی های آسیایی 2014 میلادی کره جنوبی، گواه این ادعاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار