فرزند دهقان فداکار گفت: پدرم (دهقان فداکار) زنده است و از شایعات مرگش در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی ناراحت است.
کد خبر: ۵۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 22 June 2015
 اسم «ریزعلی خواجوی» یا «دهقان فداکار» برای بسیاری از مردم نام آشناست زیرا داستان او در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان وجود دارد.

دهقان فداکار در سن سی و دو سالگی شب‌هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد و در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد.

این فداکاری باعث شد تا داستان نجات جان مسافران قطار به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برود و جوانان از چندین دهه پیش با نام او آشنا باشند.

اما در روزهای گذشته شایعه درگذشت دهقان فداکار در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های اینترنتی دست به دست شد تا مردم این شایعه را باور کنند.

پس از انتشار این اخبار به سراغ دهقان فداکار رفتیم و فرزند وی به خبرنگار فارس گفت: «خبر درگذشت دهقان فداکار شایعه است و این موضوع صحت ندارد».

وی افزود: تمام خانواده از منتشر شدن این شایعه ناراحت هستند و باید بگویم که در حال حاضر حال دهقان فداکار خوب است.

فرزند وی با بیان اینکه اکنون دهقان فداکار 84 سال سن دارد، گفت: وی در حال استراحت در منزل است و این روزها مشغول کار خاصی هم نیست اما پس از منتشر شدن خبر درگذشت دهقان فداکار تمام آشنایان و دوستان به منزلمان آمدند و جویای احوال وی شدند.

وی در خصوص اینکه داستان دهقان فداکار در کتب درسی به چند خط تنزل پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: بابا می‌گوید به این کار اعتراض می‌کنم که چرا این کارها را انجام می‌دهند.

 آزبرعلی حاجوی مشهور به ریزعلی خواجوی یا دهقان فداکار دارای پنج پسر و 3 دختر و 41 نوه و نتیجه است و نکته مهم این است که دهقان فداکار در سلامتی کامل به سر می‌برد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار