تابناک: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: حدود 50 درصد مدارس استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند.
کد خبر: ۵۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 22 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدحسين سجاد اظهار کرد: در استان اصفهان حدود شش هزار ساختمان و حدود 25 هزار کلاس آموزشی در حال بهره برداری است و به دلیل اینکه حدود 10 هزار کلاس درس به صورت دو نوبته برگزار می‌شود، حدود 36 هزار کلاس درس در این ساختمان‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: بر اساس استانداردهای موجود، 60 درصد ساختمان‌های آموزشی استان اصفهان مستحکم هستند و 20 درصد از ساختمان‌ها نیاز به تخریب کلی و بازسازی و 20 درصد نیز نیاز به مقاوم سازی دارد.

سجاد اضافه کرد: در راستای مقاوم سازی، می‌توان ساختمان‌ها را با حفظ کالبد موجود و یک سری اقدامات فنی، مقاوم کرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: مجموع اعتباراتی که در سال 93 از منابع مختلف در اختیار اين اداره كل قرار گرفته، حدود 80 میلیارد تومان است كه بخش قابل توجهی از این مبلغ به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تخصیص پیدا کرد.

سجاد تصریح کرد: در سال 1390 حدود 28 درصد مدارس استان، سیستم گرمایشی استاندارد (شوفاژ) داشتند اما امروز حدود 50 درصد مدارس استان از سیستم استاندارد گرمایشی برخوردار هستند؛ بنابراین نگران حوادث آتش سوزی نیستیم و پیش بینی این است که تا پایان سال 95، بتوان تمام مدارس استان را از این حیث استاندارد کرد.

وی به کمک خیرین به سازمان نوسازی استان اشاره و خاطرنشان کرد: مجموع کمک‌های خیرین در طول سال، حدود 50 میلیارد تومان است و این مبلغ علاوه بر مبلغی است که از طرف دولت در اختیار این سازمان در استان اصفهان قرار می‌گیرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: حدود 200 پروژه مردمی با کمک خیرین در حال انجام است و امیدواریم که بتوانیم تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها را تا اول مهر سال جاری به بهره برداری برسانیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار